Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av annikamoller
Jag har nu en Moby Wrap och är verkligen jättenöjd med den!
Har dock börjat titta lite på vävd långsjal eftersom jag vill ha en sån när min dotter blir för tung.
Nu är det så att jag gör väldigt stora barn och min bebis väger nu vid 2 mån ca 8kg(5,4kg vid födseln), så jag behöver ha en sjal som verkligen klarar tunga barn.
Har sett på en del sjalar att det står att de klarar t ex 16-19kg och det funkar väl men min stora flicka vägde 17kg då hon var 2år och jag skulle gärna vilja bära längre än så.
Vilka sjalar funkar för tunga barn?
Det får bli 5,1 el 5,4m eftersom både jag och min man är stora och långa.
Användarens profilbild
Av tinaw
Då ska du ha en vävd långsjal som är diagonalvävd och normaltjock eller tjockare. Tex en Didymos, Storchenwiege (jag kan rekommendera Leo-sjalarna), Hoppediz eller liknande.

Å andra sidan kan du ju byta sjal lite senare också. Många köper och säljer sjalar för det vilda, så begagnatmarknaden är stor.

Sjalarna TÅL i regel belastningen av mer än 17-19 kg, men en tunn sjal skär in och avlastar inte lika bra med ett stort barn.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag skulle välja en hoppediz eller en stork, kanske en icke-jaquardvävd didymos. De är lite tjockare och avlastar lite bättre tycker jag (men är å andra sidan rätt varma också, kan bli svettigt inomhus).
Annars går det ju som sagt att byta vartefter, kolla under köp och sälj här på forumet :wink:
Användarens profilbild
Av Kusmi
jag gillar storkarna och Hoppizarna. Vill man ha ett snabbt kompliment är en Ergo bra att ha också.
Av annikamoller
Jättetack för era braiga svar!!
Hoppediz var ju bra i pris så jag börjar nog där :)
Användarens profilbild
Av ernamalin
Hoppediz finns fortfarande till bra pris på några sidor bla edenbaby.se men det är en prishöjning på ca 200kr på gång och de flesta har redan höjt, så det gäller att passa på nu!

Är själv i tagen med att byta från trikåsjal till vävd och jag valde Hoppediz, hoppas de kommer snart!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?