Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ernamalin
Har en dotter som är 2 månader, hon väger ca 6,5kg och henne bär jag nu i en Tri-cotti men är så sugen på en "riktig" sjal.

MEN!!! VILKEN DJUNGEL!!!

Vilken sjal ska jag ha? hur lång ska den vara?

Jag har storlek 44 nertill men ca 42 upptill.

Har provat med en hemsydd sjal, en rosa "Pearl" men får inte till det med allt tyg över axlarna, har jag det bara vid axlarna känns det bylsigt och om jag sprider det lite nedåt armarna blir det fladdrigt, vad gör jag för fel??? finns det någon sjal som är tunnare/smidigare än denna? tycker det är väldigt mycket tyg och ändå kan jag inte knyta den fram när jag gjort dubbelt omslutet kryss.

Å knuten sen! hur klumpig är inte den?

Hmm... många frågor och funderingar men känns som att här om någonstans skulle jag kunna få svar, hoppas att ni kan/vill hjälpa mig att hitta rätt i denna spännande värld.
Användarens profilbild
Av diddeldi
om du vill kunna knyta fram och ha knuten på magen så tror jag du ska satsa på 5,2 m. ett par av de tunnaste sjalarna är didymos och easycare, välj en färg du gillar så blir du säkert nöjd :D

jag brukar dra ner tyget så det fladdrar på armen, och sen viker jag upp det igen så att det ligger slätt, med båda sömmarna in mot halsen. man får testa sig fram lite :wink:
Användarens profilbild
Av mirko
amazonas carry sling, didymos indio och gauze tex är smidigare än en pearl...en väl ingången sjal oavsett märke är förmodligen bättre en en pearl.. (tycker jag) !
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag har klämmt lite på pearl, tycker den e jättetjock å klumpig!
typ alla diagonalvävda sjalar är smidigare än den! e du osäker på om det känns rätt så skulle jag sattsa på en Amazonas Carrysling. De ligger bra i pris och avlastar bra. (hade först skrivt hoppediz men de har ju höjt priserna nu å e inte längre så billiga juh.....)
men AC har lite få färger, det är synd.......
Användarens profilbild
Av mirko
ALLA har inte höjt priset än på hoppedizen,,,,,,,,
HUR VÄLJER MAN FÄRG??? *Ler stort*

Kan inte bestämma mig, vill ha flera...

Köper man alla man vill ha och säljer de man sedan väljer bort? eller kan man kanske beställa hem för att kika och klämma lite?

GUD, vad svårt detta kommer bli.

App, lapp, sa att du slapp...
ernamalin skrev:HUR VÄLJER MAN FÄRG??? *Ler stort*

Kan inte bestämma mig, vill ha flera...

Köper man alla man vill ha och säljer de man sedan väljer bort? eller kan man kanske beställa hem för att kika och klämma lite?

GUD, vad svårt detta kommer bli.

App, lapp, sa att du slapp...
Har man råd kan man ju köpa hur många sjalar som helst och sen sälja av de man inte gillar, men det kostar ju en del och man får ju inte igen pengarna när man säljer. I alla fall inte om man köper nya sjalar.
Köper man ny sjal så har man alltid rätt att testa och skicka tillbaka, men det är ju inte gratis med portokostnaden heller...
Det billigaste är nog att gå på sjalträff och be dom andra att ta med det man är intreserad av att klämma och känna på
Användarens profilbild
Av solanna
Du skulle ju kunna hyra en sjal också. www.hyrsjal.se har ju precis startat sin verksamhet och jag tror att de har flera fina vävda som du kan testa. Billigt är det också. Bara som ett alternativ om man har svårt att bestämma sig...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?