Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av marlene
jag har inte använt Calin Bleu Gauze men jag gissar att carry slingen avlastar bättre.

Spontant gissar jag att jag skulle köpa en carry sling om jag bara skulle köpa en sjal.
Användarens profilbild
Av Mia
Tycker mer om Gasen for att den ar mjukare, tunnare och tar mindre plats.
Avlastningsmassigt tycker jag inte skillnaden at sa jatte stor.
Jag har båda. Tycker att de är rätt olika så det är svårt att göra en direkt jämförelse, gillar båda fast på olika sätt och använder vid olika tillfällen.

Gåsen är svalast eftersom den är tunnast. Amazonasen är också relativt tunn, men inte riktigt lika tunn som en Easy som i sin tur är tjockare än gåsen, men skillnaden i svalhetsgrad mellan Amazonas & easy tyckte jag var ganska marginell.

Amazonasen är mer avlastande eftersom den är diagonalvävd. Beror iofs på hur tungt barnet är. Med en pytte spelar det nog ingen större roll, men när de blir tyngre gör det nog större skillnad mellan gåsen & amazonasen. Tycker att skillnaden i avlastning är störst när man bär omslutet på magen - till det föredrar jag nog amazonasen av de två. (M väger ca 9 kg nu)

Bär man omslutet på ryggen tycker jag inte det är speciellt stor skillnad vad gäller avlastning - där är det snarast klädmatchning eller vilken sjal det var längst tid sedan man använde som avgör :roll:

Håller med Mia om att gåsens fördel är att den är lite mjukare & gosigare, samt att den tar mindre plats hopvikt att ha med sig.

En sak att tänka på är vad man tycker om svans på sjalen. Amazonasens ändar är väldigt mycket sneddade, har för mig att det är ca 70 cm som är sneddat. Det gör att om man behöver utnyttja hela sjallängden på amazonasen så kan det vara svårt att kunna spänna kanterna ordentligt. Gåsens ändar är ju också sneddade men mer normalt (ca 20 cm)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Tack så mycket för tips! :D Ska nog inte köpa någon sjal direkt, men vill veta lite om de svalare varianterna. Tycker det blir ganska varmt i sjalarna så inomhus behövs det någon sval variant! Nu vet jag lite mer - toppen! :mums:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?