Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
Vi råkade hitta ett begagnat babybjörn bärsele för en billig penning. Köpte det mest för en kul grej samtidigts om sambon vill ha nått att bära Torkel korta stunder i när han är själv (han måste ha hjälp med långsjal).

Problemet är att sambon älskar selet. Jag fattar inte hur han kan gå runt med Torkel i timmar med det selet. Torkel tyckte i början att selet var pest, men när han får häga på fel sätt så är han nöjd och somnar. Istället för att köra ut hans armar ur armhålen så får han ha dem framför sig. Då är han helt nöjd. Även i sjal har han händerna framför bröstet. Undra vad Babybjörn skulle säga om de såg hur han bärs i selet.

Jag är lite orolig för Torkels rygg och bäcken när han hänger i selet. Jag vill ju att han ska bäras ergonomiskt. Hur stor belastning är det på rygg och bäcken i babybjörn?
Användarens profilbild
Av Helena
Hmm finns det inte någon annan sele som är lite mer ergonomisk som ni skulle kunna skaffa.
Min man bar också i babybjörn i början, och först gillade Miles det, men sen tror jag att han blev mer och mer van vid min sjal, så han vägrade sova i babybjörnen.
Jag hittade en snugli tror jag den hette på en loppis, där satt barnet bra, fast den var ju inte så bekväm för bäraren, så den åkte till Myrorna. Men kolla runt lite på Blocket t ex, kanske ni hittar något alternativ till Babybjörnen.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Vi har ju en ERGO men tyvärr är Torkel för liten för den. Himmla synd att den inte funkar för nyfödda.
Användarens profilbild
Av Helena
Fast visst var Torkel rätt stor, han kanske växer i Ergon snabbare än andra barn. Det fanns ju någon slags insats att köpa till Ergon så att bebisar skulle kunna använda den, fast den skulle visst vara rätt dyr och inte gå att köpa i Sverige.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Insatsen ser ju mest ut som en litet täcke. Kanske skulle man kunna använda ett vikt spjälsängstäcke som insats. Ska klura lite på det.
Användarens profilbild
Av sus
Suskiv skrev: Jag är lite orolig för Torkels rygg och bäcken när han hänger i selet. Jag vill ju att han ska bäras ergonomiskt. Hur stor belastning är det på rygg och bäcken i babybjörn?
Jag tror inte du ska vara allt för orolig. Jag bar min älsta dotter i babybjörn varje dag från att hon var någon vecka till hon var ca 5 månader (detvar innna jag upptäckte sjalarna) Nu är hon 2,5 år och har inga som helst problem med höfter och rygg.
Om babybjörnen var så farlig för barnen så är jag övertygad om att man skulle varna föräldrar mer för att använda dem.
Sen tror jag att det är med babybjörn som med babyskydd i bilen, så länge inte barnet protesterar så är det okej. (man brukar ju annars säga att små barn inte ska sitta i babyskydd mer än ca 30 minuter åt gången.) Troligen blir små barn fortare trött a må att sitt a i en Babybjörn än i en sjal, men då säger dom ju ifrån oftast.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?