- tor sep 21, 2006 21:19
Lite historik: Har en Didymos lisa ringsjal som ligger skönt över axeln, men jag tycker ofta att ringarna klämmer mot bröstet, och jag justerar den inte så mycket.
Så jag köpte en bit Easycare Norrsken
och sydde mig en bärpåse. Tror den är lagom stor, men jag tycker inte ungarna sitter så bra i den. (Hmmm, det kanske är under knytinstruktioner den här frågan hör hemma??? Eller gör det själv?). Den är väldigt bred. Oftast har jag den dubbelvikt, speciellt för korta stunder. Då ligger den skönt på axeln, men det är lite lite tyg för barna att sitta på (fast sitter kvar gör de ju).
Ska jag bära lite längre har jag den dubbelvikt över axeln, men viker ut påsen så de sitter i hela tyget. Då kan man dra upp över ryggen på dem (särskilt Simon vill gärna mysa), men jag tycker också att det kommer så långt ut i knävecken på dem, de sitter liksom i för mycket grodställning. Och så blir det så mycket tyg över axeln om jag viker ut där, det blir liksom inget bra.
Så hjälp! (Rubriken passar visst inte så bra längre
) Kan man rynka bärpåsen så den sitter sådär skönt över axeln som min Lisa ringsjal? Eller ska jag ta av lite på bredden, så den blir smalare? Är påsen för djup, Easyn är så stretchig (jag har ändå minskat rundningen jämfört med tinaw:s beskrivning)? Eller ska jag gå på sjalträff (var finns de erfarnaste bärpåseanvändarna?)?
Och så kanske jag ska tillägga att jag bär både David, 1.5 och Simon, 3.5 år i påsen, men inte samtidigt
Så jag köpte en bit Easycare Norrsken

Ska jag bära lite längre har jag den dubbelvikt över axeln, men viker ut påsen så de sitter i hela tyget. Då kan man dra upp över ryggen på dem (särskilt Simon vill gärna mysa), men jag tycker också att det kommer så långt ut i knävecken på dem, de sitter liksom i för mycket grodställning. Och så blir det så mycket tyg över axeln om jag viker ut där, det blir liksom inget bra.
Så hjälp! (Rubriken passar visst inte så bra längre

Och så kanske jag ska tillägga att jag bär både David, 1.5 och Simon, 3.5 år i påsen, men inte samtidigt

Anna
3 fina barn: Simon, mars -03, David, april -05, Nils, november -07
2 långa trikåsjalar, 1 dubbel trikåbärpåse, 5 vävda långsjalar, 1 ringsjal, 1 bärpåse, 2 bra selar, 1 BB, 1 Bugaboo
3 fina barn: Simon, mars -03, David, april -05, Nils, november -07
2 långa trikåsjalar, 1 dubbel trikåbärpåse, 5 vävda långsjalar, 1 ringsjal, 1 bärpåse, 2 bra selar, 1 BB, 1 Bugaboo