Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av April
Nu har ni ju smittat mig :-) Man blir ju galen av priserna
på Storken... Jag är rättså liten 1.64 och ca. 55 kg - vilken
längd ska jag välja? Kommer jag att drunkna i en 4,6 m.
eller tror ni att det blir bra?

Jag är ännu bara i "funderar-tagen" men hade uppskattat
er hjälp!

Kram
Användarens profilbild
Av Anna
Nej då, ta en 4.6m du. Jag är 160cm och väger lite mer än du och jag har en 5.2 som är lång och skön och inte alls så man drunknar i den men så den räcker gott och väl att knyta allt. Jag har också en 4.1m som är bra till alla korta knytningar som höft x och ryggsäck mm men den räcker också precis på mig att göra ALLA knytningar om jag knyter på ryggen. Jag skullle tagit 4.6m om jag valde mellan 4.1 och 4.6 om jag planerade att ha den som bebis sjal till kommande syskon också vilket jag antar att ni gör även om det inte blev riktigt så snart som önskat. Skulle jag ha till Saga och ingen liten så skulle nog 4.1 räcka eftersom man inte behöver knyta omslutet lika ofta till så stora barn. ta du en 4.6m på julrea om du har lust, men skynda liiite om du vill ha en randig för de är inte så många kvar av.
Användarens profilbild
Av April
Den är ju tänkt till både en liten (när den nu vill komma :-)) och
till Saga, så då blir det nog en 4,6, som du sa...

Jag är lite sugen på en Leo Marine - men egentligen har jag inte råd... :oops:

Jag måste ta mig en funderare till ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av April
En sak till...

Tror du att jag kan knyta "allt" med en 4.6 meters?

Kram
Användarens profilbild
Av Anna
Ja, det kan du med alla säkerhet eftersom jag som är lite rundare kan knyta allt med en 4.1m. Jag vet dock inte om du kan knyta allat med knuten på magen men det skulle jag tro. Kanske inte precis när du fött nästa barn, men då vill du säkert använda mobyn ändå så det är ju ingen fara.
Användarens profilbild
Av Anna
Min 4.1m är Leo marin och den är verkligen snygg.
Av Alexandra
April skrev:En sak till...

Tror du att jag kan knyta "allt" med en 4.6 meters?

Kram
Jag är lika lång som du, men väger 25 kg mer :oops: och jag kan knyta alla knytningar med min 4,6 stork. När jag knyter Xomslut är det precis så att jag kan ha knuten på magen.
Användarens profilbild
Av Suskiv
April skrev:Nu har ni ju smittat mig :-) Man blir ju galen av priserna
på Storken... Jag är rättså liten 1.64 och ca. 55 kg - vilken
längd ska jag välja? Kommer jag att drunkna i en 4,6 m.
eller tror ni att det blir bra?

Jag är ännu bara i "funderar-tagen" men hade uppskattat
er hjälp!

Kram
4,6 m blir nog perfekt. Själv är jag 160 lång oh väger lite mer än du och jag har en 5,2 som jag tycker är lagom, men så knyter jag mest X-omlut med den.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag är 174 cm lång och smal och har en 4,6 meter storkis. Den kan jag knyta allt med, utan att få en massa tyg över! Fast jag får ha knuten på ryggen när jag bär X-omslut II, men det kanske var att den var nytvättad när jag prövade...
Av Alexandra
AnKa skrev:åhh vad bra att detta kom upp. Ni kan väl hjälpa mig också. Är 160 lång och tunn vill kunna knyta Xomslut II med knuten på magen. Vilken storlek ska jag ha? 4.6 m?
En 4,6 räcker alla gånger till dig!
Den räcker till mig med Xomslut II med knuten på magen och jag är ju både längre och större än du.
Jag tror att en 5,2 skulle bli alldeles för stor.
Användarens profilbild
Av Anna
Ja, jag tror på 4.6 till dig med. Klart man kan ha 5.2 med om man som jag gillar att ha en riktigt lång sjal ibland, men 4.6m räcker gott. 4.1m tror jg dock inte räcker, jag är väll inte tunn dírekt men lika lång som du och inte jättestor heller och min 4.1m är inte alls mycket över då jag knyter på ryggen så du måste isf vara typ två dm i midjemått om det skall funka att knyta på magen.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har en 5,2 Stork och är 1.60 och ganska normalviktig tror jag, lite bredaxlad. Jag kan knyta på magen med en 5,0 Ella Roo, fast det är precis så att det räcker, men jag vet inte om jag skulle kunna knyta på magen med en 4,6 Stork. Jag tycker att det är skönt att ha 5,2 till x-omslut på magen, fast rätt knäppt när man gör x-omslut på ryggen, då blir det alldeles för mycket tyg.
Användarens profilbild
Av April
Tack, för alla svar... Hmmm... måste bara övertyga mig
själv (och min tomma plånbok) om att detta är ett absolut
måste :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Alven
Alven skrev:Jag är 174 cm lång och smal och har en 4,6 meter storkis. Den kan jag knyta allt med, utan att få en massa tyg över! Fast jag får ha knuten på ryggen när jag bär X-omslut II, men det kanske var att den var nytvättad när jag prövade...
Ber att få rätta mig, jag kan visst ha knuten fram. Men då är det typ 5cm tyg över. Perfekt! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?