Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad är det som är så speciellt med ringo? vet att det låter lite drygt att fråga s, men jag bara undrar vad som är hemligheten? Den är ju ändå dyr, och då är den ändå inte ens diagonalvävd?

Varför jag frågar är pga att jag fått den på hjärnan och tror att jag "måste" ha en fjällnejlika, blåsippa eller skogsväv eller... och det vore praktiskt om ni nu berättar att den är värdelös :lol:
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag vet inte! :? Jag har haft en ringo och jag har sålt den. Jag kom inge vidare överens med vikningen den passade inte mig. Sen tycker även jag att en diagonalvävd är skönare att bära i.

Men ringon är snygg, den är stilren, har snygga färger och ett snyggt tyg. :D
Användarens profilbild
Av mica
Jag gillar min skarpt. Vikningen passar min kropp, tyget är lagom stabilt men ändå inte för strävt, färgen är snygg, den känns modern.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Isanna skrev: Men ringon är snygg, den är stilren, har snygga färger och ett snyggt tyg. :D
Det skriver jag under på :notes:. Tycker att den avlastar bra och är robust och rejäl. Till och med min man (som annars inte är så förtjust i sjalar) tycker den är toppen och det är ett gott betyg :tumsup:

Men oj, du ville ju inte höra min lovsång :shock:... Den är skitvidrig, faktiskt den värsta och sämsta sjalen jag någonsinn haft i min ägo. Ända anledningen till att den bor kvar är för att den inte ens är värd att säljas vidare :wink: :D
Användarens profilbild
Av solanna
Har ingen Ringo själv, men funderade på att köpa en tills jag snubblade över en begagnad Salsa-sjal här på Sjalbarn. Ringon har väldigt låg etnofaktor jämfört med andra sjalar och det gör att den lätt blir en favorit hos dem som antingen tycker att det där med sjalar är lite flummigt (många pappor till diverse sjalbarn vad jag förstått) eller de som bara vill ha en stilren sjal med modern svensk design.

Ringon verkar dessutom vara väldigt robust, med stadiga ringar som glider lagom lätt när man vill justera sjalen, sydda veck som gör att tyget på axeln kommer ganska lika varje gång etc. Min man tycker nog att vår Salsa är lite hysterisk i färgerna, att tyget inte glider tillräckligt bra genom ringarna och att det är trassligt att få tyget lagom utspritt på bäraxeln, men jag tycker att den är så fin... :-) :heart:

Sist men inte minst har ju Ringon ett bra andrahandsvärde och då gör det ju inte så mycket att den är dyr, om man ändå kan vara rätt säker på att få igen det mesta av pengarna sen.
Av belinda
tack för era synpunkter. Jo att den är stilren och snygg håller jag med om, men det finns ju en uppsjö av andra ringsjalar som också är diskreta i olika färger?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag har en ringo. Den är inte alls så skön som diagonalvävda ringsjalar, jag hade en av en iris som var superbra. Men ringon är snygg och och den ser inte ut som man har sytt den själv av en gammal gardin/duk/lakan.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Och så måste jag peta in en liten positiv sak till, den är sval!! I vintras blev den undanskuffad av min hoppisringis, men när värmen kom så blev Ringon en favvis igen! Och att den dessutom tar väldigt lite plats när man använder den är ännu en positiv sak, så den var suverän att ha med på semestern, den och gåsen var väldigt välanvända. Stackars Ergon fick mest ligga och vila hela solsemestern... ;)
Användarens profilbild
Av Ester
Att den har det pris den har beror ju på att det kostar att ta fram tyget - färgerna - ringarna - sy ihop den....sen ska väl de som tillverkar ha lite vinst - och återförsäljaren lite.

Den är ju inte dyrare än Bära Barns ringsjal (också svensk)

Jag gynnar också gärna sjalar som har så få mellanhänder som möjligt = mer pengar till de fantastiska återförsäljare som vi har i landet.
Ergo-selen tex - går ju från USA till Finland ibland via ytterligare en återförsäljare i sverige (babyboden tror jag väl är vanligast) till den lokala återförsäljaren och tillsist köparen...då har den skickats 4 ggr!!! :shock: ....kan inte bli många kronor per såld sele för sjal/selförsäljarna.....och det helt i mina ögon onödiga fraktandet kors och tvärs innan den når köparen är ju helt GALET ibland när man tänker efter.....
Användarens profilbild
Av sus
Jag kommer inte alls överrens med min Ringo, och då älskar jag ändå ringsjalar. Har en hemmasydd av en Stork leo, en omsydd bära ban och 2 stycken hemmagjorda av yllehalsdukar och alla funkar bättre än Ringon för mig. Jag tycker den är stel och knölig att justera helt enkelt. Nu ska jag köra den i maskin ett antal gånger och försöka stryka den mjuk så får vi se om jag har en annan åsikt om ett par veckor...
Av Ulla-Maija
Ergo-selen tex - går ju från USA till Finland ibland via ytterligare en återförsäljare i sverige (babyboden tror jag väl är vanligast) till den lokala återförsäljaren och tillsist köparen...då har den skickats 4 ggr!!! ....kan inte bli många kronor per såld sele för sjal/selförsäljarna.....och det helt i mina ögon onödiga fraktandet kors och tvärs innan den når köparen är ju helt GALET ibland när man tänker efter.....
Det tillkommer ytterligare en: den första sträckan från tillverkningslandet.
Användarens profilbild
Av Anso
Tjaaaaa.
Gillar designen, snygga färger, enfärgade, lite avskalat nordiskt så där.... Vikningen passar mig och min man bra och den avlastar bra (både "vanliga" och denimen).

OK, denimen är lite mer tyg att få till i ringarna nu när den är ny. Vår Blåsippa är nu 1½ år gammal och inte det minsta stel eller kärv, det var nog bara alldeles i början som det kanske var lite "nystel" som alla tyger är.

Praktisk ficka har den också. Har aldrig använt den vrängd åt andra hållet faktiskt, som väska.

En ringsjal av långsjalstyg är det lite mer svikt i och det är väldigt skönt det kan jag hålla med om. Man måste efterjustera lite mer tycker jag men det är ju iofs inte så värst svårt.

En smaksak som vanligt eller......... :roll: :D

(Har visat sjalar åt LOOMA vid ett tillfälle)
Användarens profilbild
Av mica
Anso skrev: Praktisk ficka har den också. Har aldrig använt den vrängd åt andra hållet faktiskt, som väska.
Hahahaha, nej precis. Man använder ju sjalen. Inte har man den som en väska. Men som fick är den ju praktisk.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?