- ons dec 08, 2004 14:18
Min dotter är snart 3 månader och det blir allt mer sällan vi bär henne i baby bundlern. Hon har inte varit så förtjust i den öht och vi har bara kunnat bära henne i den när hon sover. Så fort hon vaknar vill hon ur!
Tyvärr, för jag tycker den är bra. Men men...
Funderar nu på att byta till en sele vartefter. Kanske känner hon sig friare i den och inte så "hoptryckt" mot mig som i sjalen?
Vi hade en baby björn till hennes storasyster och hon tyckte mycket om att sitta i den men tyvärr tyckte inte vi om att bära den för vi fick snabbt ont i ryggen avd en. Så det är inte aktuellt nu.
Tänkte be om tips om lämplig bärsele som är mer ergonomisk än baby björnen?
Den skall vara lätt att ta på och inte en massa krångliga moment. Plus att barnet skall trivas i den och ha en viss "frihet".
Om hon fortfarande är för liten för lämplig sele kan vi vänta lite, det är ingen brådska direkt.
Alla tips och ev. resultat av undersökningar mottages tacksamt!
/Maria med två döttrar
Tyvärr, för jag tycker den är bra. Men men...
Funderar nu på att byta till en sele vartefter. Kanske känner hon sig friare i den och inte så "hoptryckt" mot mig som i sjalen?
Vi hade en baby björn till hennes storasyster och hon tyckte mycket om att sitta i den men tyvärr tyckte inte vi om att bära den för vi fick snabbt ont i ryggen avd en. Så det är inte aktuellt nu.
Tänkte be om tips om lämplig bärsele som är mer ergonomisk än baby björnen?
Den skall vara lätt att ta på och inte en massa krångliga moment. Plus att barnet skall trivas i den och ha en viss "frihet".
Om hon fortfarande är för liten för lämplig sele kan vi vänta lite, det är ingen brådska direkt.
Alla tips och ev. resultat av undersökningar mottages tacksamt!
/Maria med två döttrar