Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mira
är rätt tidigt ute i mina funderingar (är gravid i v7+3 bara)... men förra gången blev det inget vettigt av mina bärsjalsidéer.

med lillan fick jag låna hem och testa:
babybundler - kändes lite bökigt att knyta, och blev hemskt varm trots att jag testade den mitt i vintern.
ergo - kändes rätt okej men lillan var för stor för att testa att bära fram.

sen hade jag själv en ringsjal - maya wrap sling som jag sålde till en arbetskompis. den var rätt okej men jag fixade inte att bära bara på ena axeln nån längre stund. sambon kom heller inte riktigt överens med att få den att sitta riktigt bra när han hade den.

min fundering nu... om nån orkar fundera med mig.. vad ska jag prova?? är verkligen sugen på att ha något redan från början denna gång - det är ju då man bär runt så mycket på lilla bebisen. jag vill det ska vara någorlunda lätt att få till knutarna eller att det ska vara en sele. jag vill att den ska vara rätt så sval och inte bli så där varm. och sen helst inte vara allt för dyr...

har aldrig testat vävd sjal.. finns det vävda sjalar som är lättanvända? kan de vara svalare än elastiska? finns det vävda sjalar som är lite grann elastiska beroende på hur de är vävda? var en gång på en liten sjalträff i en park - där var det många som hade easycare (?) om jag minns rätt.

ska jag helt överge sjaltanken och skaffa mig en ergo med babyinsats? eller finns det andra selar som är riktigt bra? sambon har vid något tillfälle utalat sig att han vill ha babybjörn till detta barn men det känns inte så aktuellt.... även om det finns nån ny modell så finns det väl så många andra mkt bättre selar.

hoppas någon har tid och lust att fundera lite tlllsammans med mig.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Gåsen tycker jag är sval och skön och åt en liten så är det inga problem med avlastning! Annars en Meitai är något för er? Sele med lite sjalkänsla! Och där kan de ju vara pyttesmå med benen innanför.
Användarens profilbild
Av Beatrice
En Mei Tai är ju svalare och lättare att knyta, det kanske kan var något? Det säljs en hel del hemmasydda såna här på SB under säljes. Lycka till! :D
Av mira
den såg ju intressant ut - lite det som jag funderar på - nån slags kombination av sele och sjal. kommer antagligen köpa en ergo. men så där i början när bebisen är pyttis och man vill bära en del inne så vill jag ha något lite mindre och smidigare.

kollade under säljes och just nu hittade jag ingen hemsydd till salu. vad kostar nya? vad brukar hemsydda kosta? de som syr själva - har de en köpt som förebild?
Användarens profilbild
Av Emma2
Jag gillade peekaboon jättemkt...praktisk för liten bebis o sen när den blir större...mkt bättre än alla ringsjalar :D
Av mira
en fråga till förutom de jag nyligen ställde... finns det meitai med spänne istället för knytning? tycker det såg lite mycket ut med knut både fram och bak?
Av mira
hittar inte heller vad gåsen är för en sjal - nytt namn jag inte hört innan. :-)
Av belinda
mira skrev:hittar inte heller vad gåsen är för en sjal - nytt namn jag inte hört innan. :-)
gåsen är sjalbarnska för calin bleu gauze, den finns även som fleecesjal(elastisk) och linnesjal föe övrigt.
Av mira
var det någon som visste om det var skillnad på kostnaden för hemsydda/nya och om det finns någon modell med spännen istället för knytning? tycker det ser lite mycket ut med knut både bak och fram.
Användarens profilbild
Av mian
mira skrev:var det någon som visste om det var skillnad på kostnaden för hemsydda/nya och om det finns någon modell med spännen istället för knytning? tycker det ser lite mycket ut med knut både bak och fram.
Det finns flera här på forumet som syr på beställning, så då kan du säkert få välja om du vil ha spännen i midjebandet istället!

Efterlys en på köpes så skall du se att du får napp!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?