- tor aug 17, 2006 15:54
Jag har verkligen beslutsångest x 100000
Ska köpa en elastisk gossjal till lilla lillasyster (som ska få heta Juni
) som kommer i november...
Viktigt för mig är inte att den går att använda hur länge som helst eftersom vi redan hemma har vävda som vi kan bära i också när elasiska inte räcker till..
Vad jag däremot vill att sjalen ska vara är: Inte för varm och lättknuten...
Vilken tror ni då passar oss bäst?
Jag vill helst ha en som bara är 4,6m max eftersom jag tyckte att BabyBundlern 5,1 var alldeles för lång och vår Didy 4,6 räcker utmärkt till omslutet X med Meja som är 17 månader nu och då måste det räcka till en liten nyfödis också ju!
Men nu vet jag (tack Anso!) att det går att korta av en elastisk sjal och kan ju därför välja vilken som helst
Ni som orkar, har lust och är hjälpsamma... skriv en rad om de sjalar ni testat så blir jag glad
Sino
Fördelar:
Nackdelar:
BabyBundler
Fördelar:
Nackdelar:
TricotS
Fördelar:
Nackdelar:
Hoppediz trikå
Fördelar:
Nackdelar:
MobyWrap
Fördelar:
Nackdelar:
HugABub
Fördelar:
Nackdelar:
PikkuRu
Fördelar:
Nackdelar:
KariMe
Fördelar:
Nackdelar:
...Har också funderat på denna http://www.bumbibarn.se/MaM_ECO.htm men tvivlar på att HAMPA är mjukt om det inte tumlas?

Ska köpa en elastisk gossjal till lilla lillasyster (som ska få heta Juni

Viktigt för mig är inte att den går att använda hur länge som helst eftersom vi redan hemma har vävda som vi kan bära i också när elasiska inte räcker till..
Vad jag däremot vill att sjalen ska vara är: Inte för varm och lättknuten...
Vilken tror ni då passar oss bäst?
Jag vill helst ha en som bara är 4,6m max eftersom jag tyckte att BabyBundlern 5,1 var alldeles för lång och vår Didy 4,6 räcker utmärkt till omslutet X med Meja som är 17 månader nu och då måste det räcka till en liten nyfödis också ju!
Men nu vet jag (tack Anso!) att det går att korta av en elastisk sjal och kan ju därför välja vilken som helst

Ni som orkar, har lust och är hjälpsamma... skriv en rad om de sjalar ni testat så blir jag glad

Sino
Fördelar:
Nackdelar:
BabyBundler
Fördelar:
Nackdelar:
TricotS
Fördelar:
Nackdelar:
Hoppediz trikå
Fördelar:
Nackdelar:
MobyWrap
Fördelar:
Nackdelar:
HugABub
Fördelar:
Nackdelar:
PikkuRu
Fördelar:
Nackdelar:
KariMe
Fördelar:
Nackdelar:
...Har också funderat på denna http://www.bumbibarn.se/MaM_ECO.htm men tvivlar på att HAMPA är mjukt om det inte tumlas?