Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Annikan
Hej!

Jag sitter och tittar på Bebina eller ngn elastisk sjal (Moby) till mitt ofödda barn. Jag har aldrig provat sjal förut och detta är mitt första barn. Min tanke är att jag ska använda sjalen väldigt mycket, känner spontant att barnvagn många gånger är för klumpigt då jag rör mig mycket i naturen och har en hel del djur att ta hand om. Jag är alltså ute efter en sjal med bra avlastning för långa stunder på ryggen, magen och som jag kan använda iaf från födsel till barnet går tryggt själv.
Har inte pengar nog att köpa flera olika sjalar.

Vad skulle ni rekomendera åt mig?

Vore jättetacksam för några tips då jag vill beställa snarast (BF i tisdags)
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Av dom två så väljer jag bebinan. Annars, om jag bara skulle få ha en sjal så skulle det vara en easycare, dom är mjuka och ändå stadiga.
Användarens profilbild
Av Tiz
Vill du ha en sjal hela tiden skulle jag satsa på bebinan direkt. Den ska vara mjuk och go och avlasta bra. En trikåsjal kan man ju inte ha så länge.
Användarens profilbild
Av boosten
Om du ska bara köpa EN sjal, så satsa på en riktigt bra vävd sjal som du verkligen tycker om färgerna på! Mobyn håller bara några månader, även om trikåsjal är det absolut mysigaste i början. Och ryggknyt med trikå är ingen höjdare oftast..

De riktigt bra sjalarna är:
easycare (de flestas älskling)
didymos (de andras älskling)
bebina (har några fanatiska fans)
storchenwiege (är många också väldigt förtjusta i, den är billig i jämförelse, men jag tycker i alla fall att de inte riktigt kan jämföras med t ex easycare)
Användarens profilbild
Av naggie
Om jag fick välja EN sjal *ryser av tanken* så skulle det helt klart bli en easycare. Den är värd sin vikt i guld som jag tror att mammahappy (var det väl) har sagt :wink:
Användarens profilbild
Av Isanna
Om jag bara skulle köpa en sjal (hemska tanke :shock: ) så skulle jag välja den jag tyckte var absolut snyggast av tre riktigt bra sjalar, nämligen: Easycare, Didymos eller Bebina Stjärntecken (har inte klämt på de andra bebinorna och vet inte om de är lika mjuka).
Av Annikan
okej..... nu har jag lite mer att gå på.... ska gå in och kolla på de som ni rekomenderat. Kanske kan jag hitta en begagnad trikå billigt för de första månaderna o satsa på att köpa en bra vävd sjal ny då....

Vilken trikå är svalast o skönast under sensommaren nu då..... Moby var ganska kraftig eller?
Användarens profilbild
Av Summer
Annikan skrev:okej..... nu har jag lite mer att gå på.... ska gå in och kolla på de som ni rekomenderat. Kanske kan jag hitta en begagnad trikå billigt för de första månaderna o satsa på att köpa en bra vävd sjal ny då....

Vilken trikå är svalast o skönast under sensommaren nu då..... Moby var ganska kraftig eller?
Varför inte köpa båda begagnade?

Jag hade en moby och fördedrog då armen istället för det blev för varmt, sino och någon mer sägs vara svalare.
Användarens profilbild
Av Nova
Hellre då en begagnad Baby Bundler än en begagnad Moby Wrap.
Den är stadigare och du kan använda den betydligt längre.
Bär min tunga ettåring en sådan emellanåt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?