Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av virka
hej!

lite funderingar om längden på en sjal, om man knuter och bär på ryggen behövs mer tyg då än på magen? Jag vill inte ha en sjal som är för lång, alltså att ändarna hänger jätte långt men ändå kunna knyta på olika sätt.. när jag mätte min trikå sjal är den ca 5 meter...den är helt okej...

har spanat på en Storchenwiege, en Inka, så fin... :D .men funderar på vad som är bäst, 4,6 eller 5,2 kanske inte blir så stor skillnad...nån som har en sån?
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
5,2 meter Storkis är rätt mycket tyg eftersom det tillkommer ca 20 cm per sned ände också.
Frågan är hur stor du är-längd, vikt?
Jag är 177 cm och väger 61 kg, strl 38 upptill och för mig räcker det gott och väl med en 4,6 Stork och den går även att knyta med knuten på magen när jag bär fram i xomslut2 (se www.babyboden.nu)
Jag hade en Stork 5,2 meter och det var myyyycket tyg. :wink:
Användarens profilbild
Av jazoo
Nu vet jag inte exakt hur skillnaden är i längd mellan Hoppediz och storken, men min 4,6 hoppe räcker gott och väl till mig (kan ha knuten på magen i x-omslut2). Jag är 165 cm, ca 70 kg och strl 40 på överkroppen.

Jag har också en 4,2 easy som jag kan knyta alla knytningar jag testat hittills med. Till och med min pappa kunde ha den i x-omslut på magen, dock med knuten på ryggen, och han är en ganska stor man.

Personligen skulle jag nog rekommendera att testa den kortare om du väljer mellan två längder, det är sååå mycket smidigare när man knyter...

Lycka till i valet.
Användarens profilbild
Av diddeldi
vill du knyta på ryggen så tycker jag absolut att du ska välja den kortare, det går åt mindre tyg till ryggknytningar.
Användarens profilbild
Av boosten
Anso skrev:Hej,
5,2 meter Storkis är rätt mycket tyg eftersom det tillkommer ca 20 cm per sned ände också.
Frågan är hur stor du är-längd, vikt?
Jag är 177 cm och väger 61 kg, strl 38 upptill och för mig räcker det gott och väl med en 4,6 Stork och den går även att knyta med knuten på magen när jag bär fram i xomslut2 (se www.babyboden.nu)
Jag hade en Stork 5,2 meter och det var myyyycket tyg. :wink:
Jag är 175 cm/65 kg, och till mig räckte inte Stork 4,6 till omslutet på mage med knuten på magen, och jag kan bara inte med att ha den på ryggen, det är så obekvämt! Så det kan skilja rätt ordentligt på hur lång sjal man behöver, trots lika storlek, mitt tips är att prova någon annans och se hur det räcker! För det är inte så kul att som jag köpa en sjal och sedan bli så arg för attd en är precis för kort att man måste sälja den..

Och angående Hoppis, så är de rejält mycket längre än det som anges, min 4,6:a där är helt perfekt! :D
Av Broccolli
Hej på er! Jag är väldigt ny här inne så hoppas ni har överseende med att jag inte kan NÅT om sjalar, än :roll: Jag har tack vare fl fått nys om sjalbarn och funderar starkt på att beställa en Hoppediz 4,6 m :D Precis som ts här undrar jag om måtten: jag är 169 lång och 54 kg! Min man är (förlåt älsklingen att jag säger det officiellt:) 180 lång och 100 kg! Vill kunna variera mig med sjalen så tror ni 4,6 passar åt oss båda? 5,4 blir ju bautastor för mig och det blir ju mest jag som kommer använda sjalen :? Funderar på att beställa på edenbaby eftersom jag får med en liten ryggsäck också :lol:
Av sjaltokan
Broccolli skrev:Hej på er! Jag är väldigt ny här inne så hoppas ni har överseende med att jag inte kan NÅT om sjalar, än :roll: Jag har tack vare fl fått nys om sjalbarn och funderar starkt på att beställa en Hoppediz 4,6 m :D Precis som ts här undrar jag om måtten: jag är 169 lång och 54 kg! Min man är (förlåt älsklingen att jag säger det officiellt:) 180 lång och 100 kg! Vill kunna variera mig med sjalen så tror ni 4,6 passar åt oss båda? 5,4 blir ju bautastor för mig och det blir ju mest jag som kommer använda sjalen :? Funderar på att beställa på edenbaby eftersom jag får med en liten ryggsäck också :lol:
Det är väl en ypperlig anledning att köpa en till er var.. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?