Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Calin bleu gauze eller Sino Looma eller Calin bleu i linne i sommarvärme och 3 mån baby?

Calin bleu gauze
15
71%
Sino Looma
6
29%
Calin bleu i linne
Inga röster
0%
Hej!

Är ny här och ska börja bära vår son som snart är 3 månader i sjal. Men behöver hjälp och goda råd på vilken jag ska välja och då först och främst mellan calin bleu gauze eller Sino Looma.

Jag vill ha en som är:
Skön och bra för Angus.
Bra för min rygg.
Så sval som möjligt i sommarvärmen.
Okej att bära under längre stunder och under fler än bara någon enstaka månad till.

Har förstått att elastisk är skön för små. Men jag som har dålig rygg kanske inte kan bära så länge med en sån. Är inte gauzen även den skön för små? Och är det så svårt att lära sig att knyta en sån sjal? Köper jag den elastiska behöver inte jag då byta den ganska snart? Och då verkar gausen mer prisvärd.

Undrar även vilken som är svalast av Calin bleu gauze eller Calin bleu i linne? Linne är väl ett svalt material. Har nojja på att Angus ska bli för varm o jag med för den delen.

Usch vad svårt! Har redan hört mig för en del men det har bara gett mig ännu mer beslutsångest.

Tacksam för all hjälp jag kan få! /Angusmamma
Av Aelia
Älskar sino, men skulle mog köpa en gås, även om jag inte tycker om detn så mycket. Hmm, blev väldigt konstig svar ser jag :roll:
Användarens profilbild
Av Kristina
Utan att ha haft en gås så röstar jag på den, dels tror jag den är svalare än sinon och dels så kommer du att kunna använda denlängre.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Har själv en Gauze. Tror att den skulle bli jättebra till er. Lätt att knyta, väldigt luftig, tar liten plats ihopvikt, torkar fort, avlastar mycket bra (och då jämför jag med mina Storkar som är riktiga diagnolvävda kraftiga sjalar).
Användarens profilbild
Av Summer
Eftersom jag inte testat någon av dom så kan jag inte ge råd så direkt. MEN jag vill påpeka att det finns en stor begagnatmarknad för sjalar, så du kan alltid sälja sinon och få en del pengar tillbaka sedan.
Fast annars tror jag på en sino och en gås ;)
Användarens profilbild
Av Soffi
Jag säger mei tai, en variant som passar en spädis med breda axelband. Mei tai går sen att använda så länge du orkar vikten av ditt barn, jag bär min treåring. Oslagbart i värmen också!!!
Sen vill jag bara säga att jag tycker att man gott kan strunta i sjalarna (hur underbara de än är :wink: ) när det är FÖR varm, små bebisar får lätt värmeslag.
Av Angusmamma
Hej på Er!

Tack så jättemycket för era svar. Kan berätta att det blev en blålila gås. Den är jättesnygg. Fick den i torsdags innan midsommar. Jag är helnöjd. Gick hur lätt som helst att knyta från början. Blev förvånad.

Har provat Omsluten kryss 2 och densamma i vagga. Angus storälskar den. Det första han gjorde var att somna i den. Tyget är så mjukt och luftigt. Och vad den är skön för min rygg.

Min man var inte så överlycklig från början. Men det var bara tills han själv provat. Nu är han oxå såld. Får se men vi gör oss nog av med vår BB snart för vad ska vi med den till nu?

I alla fall så har vi även funderat på en MT. Kanske försöker jag mig på att sy en själv eller beställer av en som brukar sy sådana. Annars är man väl oxå sugen på en elastisk men det får nog vara så med det. Såvida inte man skulle "trilla" på en begagnad.

Ja som sagt jag är glad att jag äntligen skaffade en sjal. Tänker bara varför tog jag sån tid på mig innan jag skaffade den.

Ha det bra! Hälsningar Angusmamma
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Härligt! Grattis till den nya sjalen :lol: :loving:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?