Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maja & barnen
Jag har ju haft min Eld i snart ett år nu, och jag tycker alla andra sjalar bleknar i jämförelse. Därför har det inte blivit så himla många fler, varför köpa nåt som jag ändå inte kommer bära i utan bara sälja vidare? Blir nästan avis på alla som köper och testar nya hela tiden, det är ju så himla kul att förnya sig. :twisted:

Nu tänkte jag emellertid att jag skulle ha en gås över sommaren, eftersom jag smälte bort förra året vid den här tiden. Först hade jag världens problem att skaffa den och nu när jag har den så upplever jag den inte alls som så bra som alla säger. *besviken*

Den är tunn, men jag svettas inte speciellt mycket mer i min Easy nu när Tutisen ändå sitter på ryggen. Den är förvisso snygg, men utseendet är verkligen sekundärt här... Däremot tycker jag inte att den avlastar sååå bra och är sååå lätt att knyta och att knuten blir sååå liten som jag fått för mig. Tycker Easyn avlastar bättre, och är lättare att knyta i och med att man kommer undan även med en slarvig knytning.

Gåsen känns som min tunna Pikku-ruu gjorde i slutet innan jag sålde den, den skär in om man inte är jättenoga med att fördela tyget rätt, och även om man får till en helt perfekt knytning så får jag lite ont i axlarna efter tre timmar med sovstrut på ryggen, det får jag aldrig med Elden.

Är det jag som är knäpp? Eller är jag totalkass på att knyta trots att det är 4 år sedan jag började bära barn i vävd långsjal? :?

Och ni som har både Easy och gås, vad säger ni och när använder ni respektive sjal? Tror tyvärr att jag har en flyttfågel här mitt i sommaren om inget under sker snart... :hopmad: :whut:
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Nej gåsen är inte lika bra som easy, det är bara att konstatera, men jag gillar min gås ialla fall... Men oftast så använder jag den när jag bär på magen och skrutten har somnat i bilen tex. Men är han vaken, ja då är det ergon som får jobba!
Användarens profilbild
Av mian
Jag gillar min gås. Men jag har ju ingen easy :purskis: Jag tror jag behöver en Lava, men jag har missat två begagnade på bara ett par månader Nåja, jag tycker att den är lätt att knyta och att knuten blir liten. Dock måste man få till en bra knytning för att det inte skall skära in. Jag använder den bara på magen, och än har jag inte fått ont trots att jag burit länge i den. Jag har känt på en easy, och den är ju tunn... Så jag gissar att det inte är lika stor skillnad på gåsen och easyn som jag tycker att det är på gåsen och Björnen.

Klart att easyn är bättre att bära i och med att den är diagonalvävd, och blir du inte varm i den så är det bara att gratulera :D Fast visst kan man väl ha sjalar bara för at de är snygga :hmm: :mitvit:
Användarens profilbild
Av Droppen
Jag håller med dig!

Tycker inte heller att gåsen är såå fantastisk. Är det jättevarmt bär jag helst i MTn och annars tycker jag min Hoppizsjal avlastar så mycket bättre än gåsen, ska därför sälja min nu.
Användarens profilbild
Av Maja & barnen
Snurrfian skrev:Nej gåsen är inte lika bra som easy, det är bara att konstatera, men jag gillar min gås ialla fall... Men oftast så använder jag den när jag bär på magen och skrutten har somnat i bilen tex. Men är han vaken, ja då är det ergon som får jobba!
I sådana situationer använder jag min ringsjal. Kanske att jag kommer tycka gåsen är bra när man ska åka iväg med vagn (händer ju inte jätteofta än) och ändå vill ha en långsjal men som inte tar så mycket plats? :roll:
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Maja & barnen skrev:
Snurrfian skrev:Nej gåsen är inte lika bra som easy, det är bara att konstatera, men jag gillar min gås ialla fall... Men oftast så använder jag den när jag bär på magen och skrutten har somnat i bilen tex. Men är han vaken, ja då är det ergon som får jobba!
I sådana situationer använder jag min ringsjal. Kanske att jag kommer tycka gåsen är bra när man ska åka iväg med vagn (händer ju inte jätteofta än) och ändå vill ha en långsjal men som inte tar så mycket plats? :roll:
Jag har lite problem med rygg/nacke så bär jag länge i ringsjalen så får jag ont, så då väljer jag hellre att sätta upp honom i gåsen, tex om vi ska handla mat osv. Ska vi göra något som går snabbt, ja då blir det rinsjalen, tex in på dagis osv.
Användarens profilbild
Av diddeldi
nja, alltså, jag tycker inte illa om den, men det är i princip aldrig jag väljer den framför någon av de andra långsjalarna. den avlastar inte riktigt lika bra, och vill jag ha något svalt så brukar det bli mei tai eller ergo :wink:
Av FiaLisa
Jag tycker mycket om min gås, men mina förväntningar på den när jag fick den var låga. Jag tycker att den avlastar bättre än vad man kan tro, men min stork är betydligt bättre. Jag var på väg att sy ett par byxor av gåsen, men jag har bestämt mig för att behålla den som sjal eftersom den är snygg och rätt bra. Den är dessutom ganska lättknuten, vilket jag inte tyckte från början.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Åh jag älskar min gås, får till det bättre än med hoppizen, så det avlastar bättre...ändå har jag haft hoppiz i över ett år.. Jag gillar den lilla knuten o tyget o att den är så himla lätt att knyta o är skön o avlastar jättebra o inga hårda kanter o .... :heart: :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av Maja & barnen
diddeldi skrev:nja, alltså, jag tycker inte illa om den, men det är i princip aldrig jag väljer den framför någon av de andra långsjalarna. den avlastar inte riktigt lika bra, och vill jag ha något svalt så brukar det bli mei tai eller ergo :wink:
Jag tycker inte heller ett dugg illa om den. Bar i gåsen idag när jag storhandlade och det gick ju jättebra så, inga problem med att knyta eller bära alls, men det hade ju varit skönare med Elden bara... Jag tror att jag vant mig vid given i den, och gåsen är ju stummare och då upplever jag den som mindre bekväm på nåt sätt. :mitvit:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Första ggn jag bar i gåsen så knöt jag hårt. Fick lite ont mellan skulderbladen, men tänkte att det beror nog på att sjalen är så tunn (bär annars i Storkar).

Nästa ggn så knöt jag betydligt lösare, och hej vad skönt det var! Tycker att sjalen håller sig på plats även om den är tunn och löst knuten. Kanske att "skrynklorna" hjälper till med det.

Tilläggas kan att jag kör med vanligt X-omslut, samt att Emil väger 9,5 kg.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?