Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av evaeng2
:?: :?: :?:

jag har en 2 veckors baby! och bara MÅSTE ha en SJAL!!!!
han vill ju bli buren hela tiden! MEN - vilken ska man välja??!!
den får ju inte vara för varm och INTE för svår att använda, knyta etc!
gärna en som man kan amma i! men vilken passar mig bäst tror ni??
HOPPAS PÅ SVAR!!
Användarens profilbild
Av Ester
VAr bor du?

det bästa är att prova lite olika och se vilken man själv gillar bäst.

De flesta tycker att en trikåsjal är enklast till en så liten som din nenis - men jag gick ganska fort över till en vävd variant som heter Calin Bleu Gauze eftersom jag höll på att flyta bort i sommarvärmen.

Det är ju så olika vad man trivs bäst i - och sen är det en stor fördel att få hjälp med visning av nån som har sjal sedan tidigare hur man lättast gör för att knyta de första gångerna...
Användarens profilbild
Av April
Ja, som sagt... det bästa är att få prova först. Trikåsjal är välidigt mysigt till nyfödd, men själv har jag inte ammat i min ännu :-)

Jag rekommenderar dock en trikåsjal om du ska bära mycket - du får säkert till amningen i den så småningom.

Grattis till bebisen! :heart:

Kram
Av evaeng2
jag bor i Karlskrona - i Blekinge!
har inte hört om det finns ngn som säljer sjalar här??

en sino fick jag tips om! vad är det för typ av sjal?
en sån där gauze sa ngn att det var nog inte så bra som 1:a sjal
och att den inte är tillräckligt elastisk för att plocka i och ur bebisen utan att knyta om?!

en moby är för tjock va?
Användarens profilbild
Av Ester
Det ska finnas endel vana sjalare i Karlskrona...försök att träffa nån
Av evaeng2
ok! men hur vet du det då??
hmmmm var hittar man dem tro?!
men jag vill nog ändå beställa en nu - känner mig lite för otålig för att leta upp ngn sjalare här : / är i behovav en NU!
ville bara ha lite tips om vilken som är bäst.
Användarens profilbild
Av naggie
Grattis till bebisen :D
Kolla under säljes, där brukar det finns trikåsjalar till salu. Du kan också skriva en annons under köpes om du nu vill ha en begagnad.
Jag hade själv en Tricot-Slen som jag köpte på stellaris.se Jag är jättenöjd med den verkligen. Sen finns ju också Sino som är lite svalare och lite dyrare men ack så vackra :love:
Av evaeng2
jaha, där ser man - ÄNNU en sjal! haha! jag tror jag dööööör! :D
okej ... ja den såg ju faktiskt himla nice ut!!!!
påminde lite om sinon!
tror du det är bra 1:a gångssjal? och tror du att man kan ha den nu på sommaren?
Användarens profilbild
Av naggie
Ja, den är en jättebra förstagångssjal, jag är som sagt supernöjd med den. Du kommer att bli varm vilken sjal du än väljer för när man bär spädbarn är de ju helt instoppade och alstrar mycket värme. Gör såhär: ta den sjal som har den färg som du faller mest för och som du har råd med :D
Om du vill ha en begagnad har en kompis till mig en naturvit, den med ekologisk bomull, som hon ev ska sälja (jag hade tänkt att sälja min också men ångrade mig då den är vår alldeles första sjal :heart: )
Av evaeng2
marinblå tycker jag är fin :)
och mörkgrå!
jo det är sant, det lär ju bli varmt! men det är väl en långsjal som är bäst för mig? ja alltså jag hade ju kunnat köpa sinon för 700 kr - men alla säger att den kostar mer, för att den är svensktillverkad och att det finns andra som är minst lika prisvärda - så tycker jag det är onödigt att lägga de pengarna! men så får jag olika råd HELA tiden - så det snurrar just nu i huvet på mig!! de bud jag fått mest är: sinon, tricot slen, cuddly wrap, baby bundler och moby! så mellan dessa står det! men jag önskar att det fanns en ULTIMAT sjal som alla bara älskade!!! :lol:
då hade det varit lättare att välja :wink:
Användarens profilbild
Av Måsen
evaeng2 skrev:marinblå tycker jag är fin :)
och mörkgrå!
jo det är sant, det lär ju bli varmt! men det är väl en långsjal som är bäst för mig? ja alltså jag hade ju kunnat köpa sinon för 700 kr - men alla säger att den kostar mer, för att den är svensktillverkad och att det finns andra som är minst lika prisvärda - så tycker jag det är onödigt att lägga de pengarna! men så får jag olika råd HELA tiden - så det snurrar just nu i huvet på mig!! de bud jag fått mest är: sinon, tricot slen, cuddly wrap, baby bundler och moby! så mellan dessa står det! men jag önskar att det fanns en ULTIMAT sjal som alla bara älskade!!! :lol:
då hade det varit lättare att välja :wink:
Jag har också ställt frågor här och önskat mig ett och samma svar från alla, men det är tyvärr helt omöjligt. Det här med sjalar handlar så mycket om individuella UPPLEVELSER så det går inte ens få svar på om en viss sjal är tjockare än en annan, det beror på hur bäraren upplever den. :roll:
Jag kan dock med säkerhet säga att Sinon är den tunnaste trikåsjal jag känt på. Jag sitter just nu med en Sino och en Moby Wrap framför mig och det är ganska stor skillnad! :wink:
Av evaeng2
men skillnaden på sinon och tricot slen då :lol:
hehe!! det är jag nyfiken på!! har du en sino?
som du ska sälja kanske :wink:
är de alla lika lätta - eller svåra kanske hehe! att knyta?
Användarens profilbild
Av naggie
Jag är säker på att du skulle bli nöjd med en tricot. När jag skulle köpa min första sjal satt jag och surfade runt på sjalbarn i en evighet och kom faktiskt till slut fram till att tricot-slen verkade vara den bästa sjalen. Den avlastar mycket bra trots att den är elastisk, den svajar inte så att säga.
Och jag såg nu att den finns i hur många fina blå färger som helst :D
Man får dessutom jättebra häfte med instruktioner till (det låter nästan som att jag får provission :oops: men det får jag inte )
Av evaeng2
haha! joooo du kanske är återförsäljare själv :wink:
skojar bara hehe!!
men då har jag ännu en fråga :lol:
vilken sida är bäst att beställa en sådan ifrån?
ska beställa NU ikväll nämligen :D
nu litar jag på ditt omdöme - känn dig stolt haha!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?