Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Funderar på att beställa en långsjal till, för att ha för svalare knytningar på sommaren. Provat lite ryggknytning, men min Storkis 5,2 är så lång, så jag orkar inte med den...
Det blir en av de multirandiga, antingen Ella Roo eller A Antiqua. Men vilken längd behöver jag? Kortast möjlig utan att vara kortsjal, är väl tanken.
Är rätt väl tilltagen i omkretsen själv, oxå-, en 46:a eller så. :(
Användarens profilbild
Av Tiz
Hmm, kan du inte vänta till sjalträffen så kan vi ju testa varandras sjalar och längder? Jag har en 5 meters Rebozo och en 4,6 meters Hoppis. Fast ska du knyta rygg kanske det räcker med en 4,2... men det kanske nån annan östgöte har?
Användarens profilbild
Av sus
Kan du inte knyta med storken och se hur långa ändar du får över och sne helt enkelt räkna ut längden på din nya sjal
Användarens profilbild
Av Toyya
sus skrev:Kan du inte knyta med storken och se hur långa ändar du får över och sne helt enkelt räkna ut längden på din nya sjal
Ja, det var ju smart. Kanske ska ge mig på den en gång till på ryggen.
Användarens profilbild
Av Toyya
Tiz skrev:Fast ska du knyta rygg kanske det räcker med en 4,2...
Ja, det var den längden jag lurade lite på. Hoppas någon har den. :)
Användarens profilbild
Av Anna
Jag vet inte om jag skulle gå ner till 4m sjalarna tror 4.5m sjalen är mer allsidig om du vill kunna knyta lite annat än rygg. De krymper ju också. Jag tycker inte heller att lite extratyg stör på samma sätt i de tunnare sjalarna osm med ex storken.
Användarens profilbild
Av Tabby
Antigua har sjalar som är 4,5 m men krymper till ca 4,3 m.
Har själv en sådan. Känns inte alls lika "klumpiga" som de diagonalvävda sjalarna.
Användarens profilbild
Av AnKa
Min antigua är 4,5 m och den "motsvarar" en 4.0 stork. Eftersom den krumper lite och inte har snedskurna ändar. Jag funderade först på att ta 4m på antiguan men är glad att jag inte gjorde det för då hade det inte gått att knyta omslutet, nu får jag ha knuten på ryggen men det funkar ju.

Men vad vill du kunna knyta? Är det bara rygg så skulle nog jag klara mig med 4,2m men jag är ju å andra sidan närmast av pygmemått. Men vill du även kunna göra magknytningar så skulle jag inte rekommenera att du köper en så kort sjal.
Användarens profilbild
Av Toyya
AnKa skrev:Men vad vill du kunna knyta? Är det bara rygg så skulle nog jag klara mig med 4,2m men jag är ju å andra sidan närmast av pygmemått. Men vill du även kunna göra magknytningar så skulle jag inte rekommenera att du köper en så kort sjal.
Nja... Eftersom jag har en Stork av maxlängd till omslutet X o de knytningarna så funderar jag mest på de ryggknytningar som folk verkar använda. Det är ryggsäck och tibetansk variant jag tänker på. Kanske Höft X oxå... Kalle börjar kännas lite stor att ha på magen nu. Men jag har ju inte mer än provat att knyta rygg, så jag vet egentligen inte...
Mitt tålamod är av den korta varianten, så jag ger upp alldeles för snart med Storken, så jag hoppas att det skulle vara lättare med en kortare sjal. Dessutom är ju Ella Roos La Rae o AAs Kreativ så himla snygga!!!
Det verkar som en 4.5 är bäst.
Användarens profilbild
Av Tabby
Kreativ är fiiiin :-)
Användarens profilbild
Av Toyya
Tabby skrev:Kreativ är fiiiin :-)
Ja, visst är den! Har iofs inte sett den irl men på bilderna... *dreggel* Varför finns det ingen dregglande smiley?
Väljer mellan den o ER La Rae, med AA är ju billigare så den får det nog bli! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?