Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Jag skall inte låta den knäcka mig!!! Det skall gå, vet att jag kommer att tycka om den :D jag har tålamod. HAr bara prövat den två gånger ännu och den vill liksom hasa upp sig mot halsen. Tycker det är svårt att dra åt den när Isaac sitter i, hur ställer ni in rätt längd sedan ni fått i barnet. Vill att svansen skall hänga snyggt och prydligt (skitlöjlig jag vet :oops: ) men det blir liksom knövel knövel fast han verkar sitta bra, bara skrattar och busar till det.......
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Hmm tror inte riktigt att jag gjort rätt :roll: hiih men det löser sig imorron, då skall jag ge den en omgång igen, en nacksving och hastig höger så ligger den nog där den skall :D
Användarens profilbild
Av sillen
Katharina skrev:Smeta ut tyget över axeln och dra med handen på tyget på ryggen så det sprids så mycket det går. Däefter spänner du till ordentligt. Vips så är det klart :-)
Just så funkar bäst tycker jag! Igår när jag drog på MayaWrapen insåg jag att den nästan låg som "en tub" runt mig, om ni förstår? Alltså, den kom från axen, ner och UTBREDD över ryggen och UTBREDD under ARMEN och UTBREDD över bysten och sen upp mot ringarna. Inget hänge eller ficka eller så utan UTSLÄTAT. Ålade ner Pytte och - perfekt!

Ang svansen så tar jag ibland tummen i det lilla vecket vid ringarna och "tummar igenom" så tycket inte veckar eller bulkar. Då faller svansen vacker! OBS att detta gör jag förståss när det inte är belastning (=ingen Pytte) i sjalen.
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Detta går redan så himla bra, tack för tipset om tyget vid axeln :D , självklart blev det mycket bättre. Det jag klurar o grejjar med nu är att få svansen att bli snyggare....... :? men ser inget som omöjligt.

Skall använda den i helgen då vi har dop......har en del filurer som "å-får-jag-hålla" utan att bekanta sig med honom först, och har jag honom i sjalen så ser han allt och får bekanta sig i sin takt plus att ingen rycker honom ur den direkt......har lite svårt att säga "nej det får du inte" till vissa (kanske låter dumt.....). :oops:

Men måste säga att det lilla vi hunnit med en så gillar jag den skarpt, fickan är ju superbra.......stoppar i allt möjligt som jag behöver med mig typ ner till tv:n för kvällen, napp, trasa, mitt mineralvatten (ett måste mitt cravings) ja o nåt gott förståss....allt går att ta med i ett svep, då behöver jag ju inte lämna honom där nere som förut för att springa och samla ihop allt........
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Hörrududu Katharina: :twisted: nu ska inte du få mig att köpa en till sjal....... :wink: "skoja bara"
Hm kan ju beställa ringar och göra en lång ringsjal......hihi ja du ser.

Svansen på ringon är ju liksom sydd på ett sånt sätt att det är svårt att få snygg men jag är tjurig. Fast ska jag vara helt ärlig så ser det ju inte hemskt ut.
Av Katrin
Hur lång blir svansen på Ringon då? Antar att det förstås beror på ens egen storlek - jag är 172 och 58 kg, hur lång blir den på mig då tror ni? För Ringon kommer väl bara i en storlek?

intressant att läsa om era tips, för jag funderar på en ringsjal... Vet inte om jag ska köpa eller sy själv. Än har jag bara en Hoppiz, vår första sjal och vi trivs SÅ bra med den, Ville och jag. Men för kortare sträckor vore en kortare sjal onekligen mer lätthanterligt. Vad säger ni?
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Alltså jag har verkligen fått en bästa vän i min Ringo, har använt den VARJE dag sedan den kom!!!! O d trodde jag inte att jag skulle göra men den är underbar. Svansen är inte för kort och du kan säkert ha den men jag tyckte väl att den var lite svår att få att ligga fint men med lite övning gick det med, så nu tycker jag att den är bra. Det kan nog varalättarae att fixa till en svans som är lite längre kan jag tänka mig.
Men sedan är ju denna sydd som en liten väska eller ficka så det gör nog ganska mycket, att tyget liksom inte bara hänger där......
Måste bara säga att denna sjalen är KANON!!!
Tack alla som tipsade mig om den.....
Hmm själv är jag 167 och väger ca 67 :cry: (tro när den ursprungliga vikten infinner sig :oops: aldrig säger en del....)
men jag kan lätt ha den och min sambo som är 177 lång kan lätt ha den med.
Av Katrin
Det låter bra det! Men bara så jag får en uppfattning - hur lång blir svansen på dig? Hänger den å slänger i knähöjd eller höfthöjd?

Kul att du använder den så mycket. Det leder mig att ställa fler frågor om du orkar... På vilket sätt använder du den? (Mage, rygg, höft? Hemma inne, ute etc? Långa/korta stunder? ...) Har du fler sjalar? Jämförelse?

Tack!
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Jag bär Isaac på magen än så länge, har bara testat lite att ha honom på höften. När han sitter i den så har jag fickan precis i "handhöjd" när jag står normalt. Alltså jag kan köra ner näven i denoch rota runt bland alla prylar utan att fira upp flera decimeter tyg först. Så den når väl då ungefär till övre delen av låret. Hm svamligt värre detta blev :wink: den är alltså inte i vägen när man går eller så (slänger inte omkring som jag var rädd att den kunde göra)

Jag använde den först inne lite när jag gick runt och gjorde en del smågrejjer, dammsuga, plocka undan och småstäda, stöka i och ur diskmaskinen, bakat har jag gjort också. Men sedan fick jag för mig att testa den en dag då jag for till stan och sedan dess är jag fast i den. Jag kunde ju gå in i en massa små trånga butiker som jag inte ens tänkt på med barnvagnen (skall jag gå himla länge på stan tar jag den långa sjalen men inte om jag bara ska på några butiker och ska i och ur bilen ganska mycket)

Jag har haft den inne på mataffären och det var helkanon. Att handla själv är väl annars inte min favoritsysselsättning men nu hade jag killen i sjalen och plockade i kundvagnen (som annars är bra med sina babystolar) men nu var det bara att lasta ur vagnen på bandet ta mina två fulla påsar och promenera ut till bilen.

Hemma använder jag den också ute, om Isaac är vaken vill jag inte stoppa ner honom i vagnen bara för att jag skall gå ut och påta på lite (hm kratta och sånt kul tex.) då får han sitta i sjalen.
Tycker även att jag kan bära längre än väntat i den utan att få ont i ryggen. Ett jätteplus för den helt enkelt, vet nu inte om jag har svarat så bra på dina frågor men :oops:
Av Katrin
Jo, tack, massa bra svar!! :D Jag får en bra bild av hur vardagen med bebbe i Ringo fungerar. Tål att tänkas över. Vi trivs somsagt väldigt bra med hoppisen men man vill ju inte stå ute på t.ex. en parkeringsplats och knyta, och ibland blir det så korta stunder att det skulle räcka med en mindre omständig sjal, tror jag.

Då är frågan: sy själv eller köpa Ringo... *kliakliaklia huvet/grävagrävagräva plånboken*

Tack igen!
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
HAde själv en väldigt ettrig köp- :twisted: på axeln en dag som bara tokklickade på beställ-knappen så de tvar inget å göra åt.....*suck*
Skämt åsido så tänkte jag faktiskt sy en själv men är väl lite så att jag ville ha en "köpt" först och sedan framöver tänker jag sy lite olika färger på mina...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?