Mamaponchon är även längre i de större storlekarna. Storlekarna är anpassade efter längd och bröstomfång. Jag är 168 cm lång och ca 93 cm i bröstomfång och har storlek M i mamaponcho. Ponchon är längre fram och bak, det går upp lite grand på sidorna så den lägger sig snyggt vid händerna.
När det gäller priset så är mamaponcho dyr det kommer vi inte ifrån så länge som tillverkningen sker i Tyskland. Jag har sålt Mamaponcho som ren service egentligen för inköpspriset är extremt högt om man inte tar hem 50 + per order vilket är en omöjlighet för "lilla" jag. De ändrade villkoren gör egentligen inte att vi inte KAN fortsätta sälja den, och det är egentligen inga stora förändringar bara det att marknadsföringen enbart får ske med deras egna bilder. För mig är det viktigt att kunna använda egna bilder i reklam som jag själv bekostar. Större återförsäljare brukar inte bry sig så mycket om just det. Jag hoppas dock att någon annan tar upp Mamaponcho. Jag har tipsat Mamaponchos tillverkare om olika Åf/distributörer i Sverige så får vi se vad som händer.
Jag kan varmt rekommendera mamaponcho!
Jag tycker ponchon är otroligt snygg, känner mig urläcker i den (en känsla som inte infinner sig så ofta annars) och använder den i princip dagligen. Om man får valuta för pengarna är ju helt individuellt. Jag köper varken kläder eller skor åt mig själv längre sedan jag blev mamma så ponchon för 1600 är betydligt mindre än vad jag tidigare lagt på kläder/skor...Jag njuter, precis som ni, av att bära Jonathan och ponchon är liksom grädden på moset...det där lilla extra som gör att vi njuter ännu lite mer...det är såå mysigt helt enkelt. Man får säkert samma känsla i en Äiskä (som är en mycket bra poncho ska tilläggas) om man tycker om den designen. Sen gäller det ju att man faktiskt använder den också om man nu vill få valuta för pengarna. Den är lite för dyr för att bli liggandes i garderoben...Jag tycker det är skönt att slippa så mycket kläder och det verkar Jonathan också tycka. Bara på med ponchon och ut genom dörren.
För oss har Mamaponcho varit värd sin slant! Inte minst för att min man tittar förälskat på oss varje gång han ser oss i den

och med tanke på att han inte ens blinkat när han hört priset så måste vi vara väldigt fina i den!