Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Marielle med Runa
Någon som har erfarenhet av Mamaponchon dem säljer på Babyhip? Det slog mig liksom aldrig att köpa någon poncho när Runa var liten, då jag tyckte Äiskän såg så otymplig och stor ut. Men den här faller heeeelt i min smak. :P
Användarens profilbild
Av Tabby
Vet inget om den, men vet att flera här är sugna på den inkl jag :-).
Av Annsofi
Marielle, du får gärna höra av dig om du har frågor kring Mamaponcho. Jag vet inte riktigt vad du vill veta. Till skillnad från Äiskä poncho så är denna figursydd och den kan inte riktigt jämföras med Äiskä. Vi säljer tyvärr inte längre Mamaponcho till följd av ändrade distributionsvillkor men jag använder själv Mamaponcho dagligen så jag kan säkert hjälpa dig om du har lite mer specifika frågor. Jag har ju även Äiskä och kan jämföra dem men som sagt det är två helt olika produkter. :)
Av Marielle med Runa
Annsofi: Å, så trist *hänger läpp* Får man lov att lägga näsan i blöt och fråga vad är för ändrade distributionsvillkor som gör att ni inte kan sälja den längre?

Tjaa, jag ville kanske mest veta hur ni som har mamaponcho trivs med den, och om den är lika bra som den kostar? ;)
Senast redigerad av Marielle med Runa den sön maj 22, 2005 11:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Passar på att ställa lite frågor jag med...

Annsofi - Hur är Mamaponchon i storlekarna? I de större storlekarna, blir den bara bredare eller blir den även längre? Sitter den tight och räcker den ned över händerna även på oss 180cm+ eller blir den bara bred och bylsig om man inte fyller ut den på bredden?

Är själv lång och smal och funderar på om den kan vara något att drömma om inför ev. framtida barn eller om det bara är att släppa tanken på den... (lite allergisk mot att allt blir kort i ärmarna nämligen...) :roll:
Av Annsofi
Mamaponchon är även längre i de större storlekarna. Storlekarna är anpassade efter längd och bröstomfång. Jag är 168 cm lång och ca 93 cm i bröstomfång och har storlek M i mamaponcho. Ponchon är längre fram och bak, det går upp lite grand på sidorna så den lägger sig snyggt vid händerna.
När det gäller priset så är mamaponcho dyr det kommer vi inte ifrån så länge som tillverkningen sker i Tyskland. Jag har sålt Mamaponcho som ren service egentligen för inköpspriset är extremt högt om man inte tar hem 50 + per order vilket är en omöjlighet för "lilla" jag. De ändrade villkoren gör egentligen inte att vi inte KAN fortsätta sälja den, och det är egentligen inga stora förändringar bara det att marknadsföringen enbart får ske med deras egna bilder. För mig är det viktigt att kunna använda egna bilder i reklam som jag själv bekostar. Större återförsäljare brukar inte bry sig så mycket om just det. Jag hoppas dock att någon annan tar upp Mamaponcho. Jag har tipsat Mamaponchos tillverkare om olika Åf/distributörer i Sverige så får vi se vad som händer.

Jag kan varmt rekommendera mamaponcho!
Jag tycker ponchon är otroligt snygg, känner mig urläcker i den (en känsla som inte infinner sig så ofta annars) och använder den i princip dagligen. Om man får valuta för pengarna är ju helt individuellt. Jag köper varken kläder eller skor åt mig själv längre sedan jag blev mamma så ponchon för 1600 är betydligt mindre än vad jag tidigare lagt på kläder/skor...Jag njuter, precis som ni, av att bära Jonathan och ponchon är liksom grädden på moset...det där lilla extra som gör att vi njuter ännu lite mer...det är såå mysigt helt enkelt. Man får säkert samma känsla i en Äiskä (som är en mycket bra poncho ska tilläggas) om man tycker om den designen. Sen gäller det ju att man faktiskt använder den också om man nu vill få valuta för pengarna. Den är lite för dyr för att bli liggandes i garderoben...Jag tycker det är skönt att slippa så mycket kläder och det verkar Jonathan också tycka. Bara på med ponchon och ut genom dörren.

För oss har Mamaponcho varit värd sin slant! Inte minst för att min man tittar förälskat på oss varje gång han ser oss i den :-) och med tanke på att han inte ens blinkat när han hört priset så måste vi vara väldigt fina i den!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tack så mycket för svaren Annsofi! :lol:

... tror att jag nog ska fortsätta att drömma om en Mamaponcho ( :oops: )och hoppas att den finns att få tag på om/när det är dags för fler barn, för den ser verkligen jättefin ut, och jag gillar att den är lite figursydd och inte så "tältig"! :lol:
Synd bara att de strulat till vilkoren för dig och andra små återförsäljare!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?