Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gaya
Hej och hå.
Jag sydde precis en bärpåse av ett linne tyg som jag har haft liggandes länge.
Det blev okej tyckte jag och gick gick till affären och handlade med den precis.
När jag kom hem hade jag galet ont i axeln och motsatt sida som Loke satt på, i midian.
Vad kan jag ha gjor för fel? Eller är det så att bära med påse? Har inte gjort det för´r.
Senast redigerad av Gaya den lör maj 21, 2005 16:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Gaya
Kan valet av tyg ha något med saken att göra?
Användarens profilbild
Av Kristina
Det är så med alla typer av sjalar som bara belastar ena axeln, man får ont efter ett tag.
För att göra det så bekvämt som möjligt, se till att tyget är ordentligt utspritt över din axel och ner en bit över armen, och samma sak över ryggen. Ibland med bärpåsar hamnar barnet lita bakåtlutat med överkroppen också, då blir det tyngre eftersom tyngdpunkten blir fel, tror du att det beror på det så kan du testa att sy in den litegrann över ryggen på Loke, så han kommer närmare dig med överkroppen.
Användarens profilbild
Av Gaya
Tack så hämskt mkt för ditt svar.
Jag testade att sy in den. Det blev mkt bättre vid Lokes rygg men på mig skar den in i halsen istället. :-S Så nu sprättar jag igen.

Bra att veta ialalfall att jag inte kan förvänta mig så mkt då.
Användarens profilbild
Av Kristina
Bärpåse är faktiskt skön att använda om man får till den så den passar exakt, men det är lättare att få till det bra med en ringsjal dock.
Användarens profilbild
Av Gaya
Ja det tror jag säkert. Jag andvände som sagt Linne tyg och det är inte precis stretchigt. ;) Jag menar att kanterna är väldigt stumma så de blir super hårda så fort de sträcks litegrann. Kanske skulle det ha blivigt bättre med ett lite mjukare tyg.
Användarens profilbild
Av Kristina
Ja, liite giv måste man nog ha i tyget, jag har sytt i bomullsflanell som är aningens stretchigt och den blev superskön iaf. :-)
Användarens profilbild
Av Gaya
Ska gå och leta bland stuvarna. :-D
Användarens profilbild
Av AnKa
Tvätta tyget, varmt. Linnetyg tål 90 graders tvätt och efter det blir det mycket mjukare.

Jag håller inte riktigt med Kristina om att det måste vara ett mjukt/stretchigt tyg. Jag har sytt en bärpåse i det där IKEAtyget av bomull (är det Lenda det heter) och det är ju inte direkt stretchigt men min bärpåse sitter kanonbra.

Men den är väldigt liten, barnet sitter riktigt tajt mot kroppen och den är nog mindre än vad den kanske skulle vara enligt beskrivningen, att amma i den är tex helt otänkbart. Men jag tror att det är en del i att den sitter så bra.
Användarens profilbild
Av Kristina
AnKa: Johodå, Lenda är visst lite stretchigt. ;) (Har en bit hemma som jag kan klämma på.)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?