Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av pernilla h
Nu vill jag ha konstruktiva o objektiva(!) råd vad jag ska välja för sjal. Jag har 8 v bebis som väger 6,5 kg. Tänkte först en trikåsjal men några tyckte att det var onödigt eftersom han väger ganska mkt redan. Bestämde mig nästan för en easy...
Har även 2åring som vill bli buren ganska ofta, men kortare stunder. Vill helst ha en sjal som jag snabbt kan sätta i o ta ur henne. Kortsjal el ringsjal?
Jag kan tänka mig att köpa två olika sjalar om det är bäst.
Men vilka två ska jag köpa????
Snälla hjälp mig - jag vill beställa NU! :hmm:
Användarens profilbild
Av korell
En easycare långsjal 4,7m (ev 5,2 om du är av större strl)
En ringsjal, det märket du tycker är snyggast.

Då har du bärhjälpmedel som du kan använda till olika ändamål men till båda barnen.
Av sjaltokan
Ta en du tycker om färgerna på tror det är viktigast sen skulle jag satsa på en långsjal och en sele till stora barnet. Längden har du fått råd om, om du funderar på en Easy så köp dig en du, man får ju tillbax en hel del av pengarna (i stort sett allt om man köper begagnat), det är det som är så bra med sjalarna.. :lol:
Användarens profilbild
Av amöba
Sele till stora barnet om du vill kunna bära längre stunder utomhus och så, tycker jag. Sele är mycket bekvämare än ringsjal och väldigt lätt att ta i och ur ett barn som tidvis vill gå själv. Vi har en Ergo till vår snart 15 mån gamla tös. Lite bylsig att packa med sig, men bra att bära i.

Beträffande långsjal har jag inget riktigt bra råd. Att bära 6,5 kg i en trikåsjal ska inte vara några problem om jag har fattat rätt, men vävd sjal avlastar bätte och kan användas längre. Kanske kan du satsa på en smidig sjal, t.ex easy care eller en av didymos jaquardvävda, så får du en lättknuten sjal som säkert funkar bra för en liten bebis..
Användarens profilbild
Av AnKa
Japp lång vävd och ringsjal eller bärpåse om du vill ha två.

Meitai om du vill ha samma till båda.
(Fast min erfarenhet av meitais till så små är obefintlig men det sägs att det går bra. Men min tvååring trivs mycket bra i meitai :D bättre än i ringsjal faktiskt.)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?