Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har nyligen köpt en Amazonas antiqua för att ha den nu i sommar. Börjar dock nu bli allt mer nyfiken på gåsen och undrar vad det är för skillnad mellan dem. Att det inte är några fransar på Gåsen har jag förstått, men vad med vävning? Glider Gåsen lättare när man knyter den än antiquan. Den kan kännas lite sträv mot kläderna och jag upplever den även som lite stum. Har gåsen snedskurna ändar - jag tycker knuten blir lite klumpig med antiquan - mycket bättre med den nya Amazonas-sjalen, men den är lite tjock för sommardagar. Någon som vet???
Användarens profilbild
Av diddeldi
japp, den har snedskurna ändar. jag tycker nog att den är lite mer lättknuten och avlastar lite bättre än antiguan. fast sommarsjalar är inget för mig egentligen, jag tycker det är viktigt med den bättre avlastningen som man får med en diagonalvävd sjal. fast jag har ändå både en antigua och en gås bara för att de är så snygga 8)
Användarens profilbild
Av KATARINA
Jag säljer ju både Gauze och Ella Roo som är "samma" som Amazonas A. Personligen tycker jag Gauzen avlastar klart bättre och är lättare att knyta. Ändarna är snedställda som sagt. Sedan är ju en sjal inte bara sommarsjal bara för att den är sval, den går ju att använda året runt :wink: Och många verkar dessutom vara väldigt nöjda med avlastningen :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
KATARINA skrev:Sedan är ju en sjal inte bara sommarsjal bara för att den är sval, den går ju att använda året runt :wink: Och många verkar dessutom vara väldigt nöjda med avlastningen :D
Håller med Katarina att de tunna bärsjalarna inte bara är s.k. "sommarsjalar". Däremot är de perfekta bärsjalar på sommaren just för att de är så tunna och luftiga. Dessutom är de även sköna som inomhussjalar året om - speciellt om man är en person som lätt blir varm.

Viktigt att komma ihåg vad gäller avlastning och bärkomfort är att man inte enbart kan ta hänsyn till om en bärsjal är tunn eller lite tjockare, vävd med tuskaft alt kypertvävd. Glöm inte att knytningen spelar stor roll också! :this: Avlastning och bärkomfort torde vara en smakfråga helt enkelt :wink:
Användarens profilbild
Av Bettan
Tack för era svar. Jag har nu så smått börjat förstå hur beroendeframkallande det är med sjalar och har nu idag mottagit min gås. Kunde helt enkelt inte vänta på svar, det kliade i fingrarna på mig och jag var tvungen att prova själv. Har haft turen att få tag i en skrynklig auberginfärgad - den är underbart vacker. Har nu provburit i den och föredrar redan denna klart framför antiquan som jag tycker är svår att knyta lagom hårt pga ändarna ej är snedskurna. Avlastningsmässigt är det kanske för tidigt att säga något om då dagens promenad med gåsen var ganska kort. Men eftersom knytningen kändes mer rätt så lutar det ju klart åt vilken sjal jag kommer välja av dessa två.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?