Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jenny
Ok, nu har jag fått för mig att jag bara MÅSTE ha en Ringo! (därav säljer jag "allt" annat!)
Men hur bra är den egentligen? Är det den ultimata ringsjalen?
Användarens profilbild
Av Jiny
Hm, det tycker ju inte jag då... :wink:
Hade en Ringo, jag trodde också att den var bäst, men jag sålde den och köpte en vävd istället. Alltså en avklippt långsjal som jag sydde ringar i. Och jag bara älskar vår Inka-ringsjal nu!
Men det verkar ju vara många som gillar Ringon, så det är så olika. Jag tyckte tyget knölade sig i ringarna och att den var sträv och konstig.
Men fickan är ju praktisk och så är det ju inte så lång svans på den heller så den känns nog liten och nätt.

Äh, jag vet inte, det kan också vara så att jag skulle gilla den nu, när jag kan det här med ringsjalar. För mig var det iaf ingen bra nybörjar-ringsjal.

Du blev väl inte mycket klokare...? :roll:

Kom på en annan fördel, det är rätt bra andrahandsvärde på den, så om du inte gillar den så är det inte fara trots att den är rätt dyr.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jag gillar Ringon, och bäst är nog att den inte tar så stor plats utan är lätt att ha med. Fast min hoppisringsjal är bättre att bära med för den är bredare och täcker hela Fredrik.
Köp en och prova och gillar du den inte så är det som sagt en bra andra handsvärde på den.
Användarens profilbild
Av Anso
Jag och min man gillar den skarpt! Det är den enda sjal min man använder förutom Ergon. Fickan är jättebra, man får ner 2 liter mjölk i den om man vill, jag har testat.....
Vår är väl använd och tvättad 2 gånger (den borde nog tvättas snart igen......)och den är inte på något sätt sträv men vi har iofs använt den mycket under 1½ år. Som otvättade och ny så var den naturligtivs inte lika mjuk som den är nu.
Lätt att justera tycker jag så länge man håller koll på att sjalens ytterkanter ligger ut åt sidorna i ringarna.
Tar inte så stor plats i orignaltyget medan Denimvarianten är lite mer skrymmande och den kräver lite mer tålamod när man justerar ringarna alla fall när den är helt ny.
För oss så passar vikningen bra över axeln och det går att breda ut den så mycket som vi behöver.

Jag har också haft hemmasydda ringsjalar i tyg ifrån vanliga bärsjalar som t.ex Hoppediz och jag måste hålla med om att de är väldigt sköna att bära i eftersom det tyget har lite mer giv i sig än det tyg som är i Ringon.

Svårt val, men om du inte blir nöjd med den så går den ju bra att sälja vidare eller så försöker du att hitta en begagnad. De brukar gå på ca 500:-

(Jag har vid ett tillfälle hjälpt till att visa Ringo åt LOOMA vid en barnmässa men vi hade en Ringo långt innan det)
Av Jenny
Anso: Hur känns det över axeln jämfört med din Anso-vikning? Jag har en omsydd hoppis med din vikning men kan tycka att det blir lite tjockt och knöligt, hur skiljer de sig åt?
Användarens profilbild
Av Anso
Tisse skrev:Anso: Hur känns det över axeln jämfört med din Anso-vikning? Jag har en omsydd hoppis med din vikning men kan tycka att det blir lite tjockt och knöligt, hur skiljer de sig åt?
Ringovikningen är klart bättre!!! "Min" vikning blir nog klumpig i ett så pass tjockt tyg som en Hoppis så jag skulle sy om den på stört. Min vikning blir ju rätt bred också så för en del passar den inte alls så bra.
Av Jenny
Anso skrev:
Tisse skrev:Anso: Hur känns det över axeln jämfört med din Anso-vikning? Jag har en omsydd hoppis med din vikning men kan tycka att det blir lite tjockt och knöligt, hur skiljer de sig åt?
Ringovikningen är klart bättre!!! "Min" vikning blir nog klumpig i ett så pass tjockt tyg som en Hoppis så jag skulle sy om den på stört. Min vikning blir ju rätt bred också så för en del passar den inte alls så bra.
Då kanske jag ska ta och sprätta lite som jag funderat på ett tag, har sytt egna ringisar helt utan vikning och gillade det helt bäst.. Kanske ska köra på det ett tag (hoppisen alltså) Tills jag är heeeelt säker på att jag MÅSTE ha en ringo! Man kanske ska övertala någon att låna ut en ringo så man får testa lite hmmmmm :roll:
Av Tyche
Tisse skrev:! Man kanske ska övertala någon att låna ut en ringo så man får testa lite hmmmmm :roll:
Du kan alltid få övertala mig... vår fina ringo bara hänger trots att jag fick in snitsen. Funderar på att sälja den men har svårt att slita mig :oops:
Av Jenny
Malin&Isaac skrev:
Tisse skrev:! Man kanske ska övertala någon att låna ut en ringo så man får testa lite hmmmmm :roll:
Du kan alltid få övertala mig... vår fina ringo bara hänger trots att jag fick in snitsen. Funderar på att sälja den men har svårt att slita mig :oops:
Hur mycket skulle det krävas för att du skulle sälja den då? :lol:
Vilken färg är det?
Av Tyche
Tisse skrev:
Malin&Isaac skrev:
Vilken färg är det?
Inte mycket... bara en köpare :wink: Den är blå :D
Av Jenny
Malin&Isaac skrev:
Tisse skrev:
Malin&Isaac skrev:
Vilken färg är det?
Inte mycket... bara en köpare :wink: Den är blå :D
Hade faktiskt tänkt göra ett försök och få tag i en hjortron, men lovar att tjata loss din om jag går bet! :D
Användarens profilbild
Av Toyya
Jag tycker fickan är bra och praktisk o så är den snygg, men min hemsydda bb-sjal är nycket skönare. Ringons vikning passar inte på mig. :(
Av Jenny
Ok, nu har jag iaf sprättat och ska sy om min hoppis, så då kanske det kommer funka så himlans bra att jag inte vill ha en ringo!! (just nu iaf)
Tack för alla tips och svar!
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag har en Ringo denim och ja jag tycker att den är den ultimata ringsjalen. Så stadig och bra, bekväm vikning och jättesnygg. Använder egentligen inte fickan så mycket men tycker mycket om när svansen blir ihopsamlad.
Fast en ringsjal sydd av diagonalvävd sjal är inte så tokigt det heller men om jag skulle tvingas sälja alla ringsjalar och bara behålla en så skulle det bli ringon :D fast varför skulle man göra något så dumt :shock: :roll: ?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?