Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin G
Groddyn var ju i alla fall i prototypvarianten rombformad. Vad var det bra för? Är det nåt som ni som testat rekommenderar?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Elin G skrev:Groddyn var ju i alla fall i prototypvarianten rombformad. Vad var det bra för? Är det nåt som ni som testat rekommenderar?
De flesta sjalar med sneda ändar är rombformade. Eftersom en romb är en rektangel man "puttat lite på i ena hörnet"
___
/__/ liksom....

Menade du kanske att groddyn såg ut mera så här
____
\__/

Uj så tjusig min ascii-konst blev. Men det är kanske begripligt i alla fall.
Användarens profilbild
Av Elin G
Kaffemoster skrev:
Elin G skrev:Groddyn var ju i alla fall i prototypvarianten rombformad. Vad var det bra för? Är det nåt som ni som testat rekommenderar?
De flesta sjalar med sneda ändar är rombformade. Eftersom en romb är en rektangel man "puttat lite på i ena hörnet"
___
/__/ liksom....

Menade du kanske att groddyn såg ut mera så här
____
\__/

Uj så tjusig min ascii-konst blev. Men det är kanske begripligt i alla fall.
Självklart! Trapetsformad var ordet :lol: (och jag ska vara matematiker :oops: )
Användarens profilbild
Av Mi
Svarar själv :D

Den första sjalen "testsjalen" såg ut så \________/ i sin utformning just för att prova på någonting nytt/annorlunda

Den nya sommarsjalen har den traditionella utformningen

/___________/
Användarens profilbild
Av Elin G
Tack Mi, då vet jag :D .

Men jag är ändå nyfiken på hur experimentet föll ut, var det några fördelar med trapetsmodellen, eller ska man satsa på den gamla vanliga om man ska sy nåt eget?
Användarens profilbild
Av Mi
Elin G skrev:Tack Mi, då vet jag :D .

Men jag är ändå nyfiken på hur experimentet föll ut, var det några fördelar med trapetsmodellen, eller ska man satsa på den gamla vanliga om man ska sy nåt eget?
Tror inte det var någon som föll för idén och jag själv insåg att det kanske inte var den bästa uppfinningen 8) Så håll dig till "det vanliga" :wink:
Användarens profilbild
Av korell
När det tisslades som mest om dessa sjalar så diskuterades detta. Ngn, kommer inte ihåg vem, sa lite svävande (eftersom det inte fick talas om dem under testperioden) att det kunde ha sina finesser!
Vet dock inte avd som menades, har inte sett ngn uppföljning på påståendet.
Så.....vem var det nu som upptäckt ngn fördel med den skärningen??? :D
Användarens profilbild
Av Anso
korell skrev:När det tisslades som mest om dessa sjalar så diskuterades detta. Ngn, kommer inte ihåg vem, sa lite svävande (eftersom det inte fick talas om dem under testperioden) att det kunde ha sina finesser!
Vet dock inte avd som menades, har inte sett ngn uppföljning på påståendet.
Så.....vem var det nu som upptäckt ngn fördel med den skärningen??? :D
Tinaw var det som "såg lite fördelar" med det har jag för mig. :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Jo, det var jag. Knuten blev väldigt liten, och sjalen var perfekt i längd för vissa knytningar för mig. Och i o m att sneddningen var såpass lång blev det mer som en avsmalnande effekt, jämför tex mobywrap. Men nackdelarna övervägde tyckte jag sen. Det blev en lång sjal som ändå inte räckte till det den borde för längden s a s.
Av anki80
vad kommer en sådan sjal att kosta :oops:

Jag tänkte ge mig på en liten upp[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?