Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Plinga
Men har läst att många "inte kommer överens" med sina ringsjalar. Nu vill jag ju veta vad man ska tänka på, (har fått lite tips från amöba här) men vill ha fler tips. :)
Användarens profilbild
Av naimiez
Älskar mina ringsjalar. Det var den sjalen jag började med. Har en ½ Olso till salu...Kan ju levereras utan frakt ;-) Annarstycker jag att du skall låna en och testa om du kan...
Av Aelia
Jag hade liiiite problem med ringsjalen i början, men nu är det inga problem alls. har en huggababy till salu om du är intresserad :wink:
Användarens profilbild
Av korell
Jag vill påstå att de skönaste ringsjalarna är de som är sydda av ngn halv diagonalvävd långsjal.

Om själva användandet kan nog sägas att en viktig grej är att sätta barnet så att det "hänger i knävecken" i sjalen och sedan dra upp bara så mycket tyg som går åt över rumpa, rygg och nacke. Resten ska vara kvar i knävecken. Sedan drar du åt överkanten på sjalen och sedan ev hela tyget lite om det behövs. Då sitter barnet med knäna högre än rumpan och som i en liten påse.

Jag tycker att det är skönast att försöka få ringarna så högt upp mot nyckelbenet som möjligt, men det är lite olika det där....

Se också till att inte tyget ligger och trycker mot halsen! Få ut det på axeln. Jag gillar att inte ha ngn vikning alls på sjalen utan bara sy fast ringarna med ngra sömmar rakt över hela sjalens bredd.

Hoppas det var till ngn hjälp :wink:
Användarens profilbild
Av Plinga
Okej, tack för info! :D Tack för erbjudanden om att köpa era sjalar oxå, men jag får nog fundera på vad jag vill ha först. Vet ju inte ens vad det är för sjalar ni har.. :oops:
Kan ni säga för och nackdelar med de sjalar ni har?!
Vill veta så mycket som möjligt.!
Användarens profilbild
Av Plinga
korell skrev:Jag vill påstå att de skönaste ringsjalarna är de som är sydda av ngn halv diagonalvävd långsjal.

Om själva användandet kan nog sägas att en viktig grej är att sätta barnet så att det "hänger i knävecken" i sjalen och sedan dra upp bara så mycket tyg som går åt över rumpa, rygg och nacke. Resten ska vara kvar i knävecken. Sedan drar du åt överkanten på sjalen och sedan ev hela tyget lite om det behövs. Då sitter barnet med knäna högre än rumpan och som i en liten påse.

Jag tycker att det är skönast att försöka få ringarna så högt upp mot nyckelbenet som möjligt, men det är lite olika det där....

Se också till att inte tyget ligger och trycker mot halsen! Få ut det på axeln. Jag gillar att inte ha ngn vikning alls på sjalen utan bara sy fast ringarna med ngra sömmar rakt över hela sjalens bredd.

Hoppas det var till ngn hjälp :wink:
Jadå! Mycket bra beskrivning!! Vad heter din ringsjal?
Är du nöjd med den? :?:
Användarens profilbild
Av naimiez
Katja77 skrev:Okej, tack för info! :D Tack för erbjudanden om att köpa era sjalar oxå, men jag får nog fundera på vad jag vill ha först. Vet ju inte ens vad det är för sjalar ni har.. :oops:
OSLO är en diagonalvävd sjal som enligt de flesta är den som är de skönaste.
Användarens profilbild
Av Plinga
naimiez skrev:
Katja77 skrev:Okej, tack för info! :D Tack för erbjudanden om att köpa era sjalar oxå, men jag får nog fundera på vad jag vill ha först. Vet ju inte ens vad det är för sjalar ni har.. :oops:
OSLO är en diagonalvävd sjal som enligt de flesta är den som är de skönaste.
Okej, finns det bild? Hur mycket hade du tänkt dig för den?
Många frågor blir det.. :shock:
Användarens profilbild
Av korell
På min avatar syns en easycare som kapats till ringsjal. Underbar!, men numera såld. Har en hoppediz som sytts om nu. Knappt provad men kanon den också!
Användarens profilbild
Av amöba
Oslo är väl en Hoppediz?! Förresten Katja, är det inte en Oslo du har som långsjal?? Om jag inte missminner mig så är den rätt lik den du har i alla fall... Jag lånar ut min Rebozo-ringsjal om du vill prova (eller nån av mina mer eller mindre kassa och fula hemmagjorda ;)). Passa på nu innan vi flyttar ;)
Användarens profilbild
Av Plinga
amöba skrev:Oslo är väl en Hoppediz?! Förresten Katja, är det inte en Oslo du har som långsjal?? Om jag inte missminner mig så är den rätt lik den du har i alla fall... Jag lånar ut min Rebozo-ringsjal om du vill prova (eller nån av mina mer eller mindre kassa och fula hemmagjorda ;)). Passa på nu innan vi flyttar ;)
Min är en montreal, men väldigt lil Oslo. Så det blir lite för lika för att ha en oslo...
Men jag kanske skulle passa på att låna din då! Använder du den inte mycket då? :?:
Användarens profilbild
Av amöba
Katja77 skrev:Använder du den inte mycket då? :?:
Nä, jag använder den sällan nu. Ingrid har inte ro att sitta i sjal alls, inte inomhus i alla fall. Ute blir det mest ergo, vagn eller gå själv. Du får gärna låna. Vi kan komma förbi med den i veckan. PM:ar dig när jag vet vilken dag jag har min lediga em!
Användarens profilbild
Av Plinga
amöba skrev:
Katja77 skrev:Använder du den inte mycket då? :?:
Nä, jag använder den sällan nu. Ingrid har inte ro att sitta i sjal alls, inte inomhus i alla fall. Ute blir det mest ergo, vagn eller gå själv. Du får gärna låna. Vi kan komma förbi med den i veckan. PM:ar dig när jag vet vilken dag jag har min lediga em!
Låter toppen!! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?