Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naggie
Lottie skrev:Jo, din oliv-gauze är skickad...
Tack super-Lottie :vågen:
Användarens profilbild
Av Scharlott
naggie skrev:
Lottie skrev:Jo, din oliv-gauze är skickad...
Tack super-Lottie :vågen:
Varsågod! :D Och nu hoppas jag posten sköter sig så det blir snabb leverans :wink:
Av Annsofi
Anledningen till att tillverkaren lämnar "ett vinnande koncept" är att det är ohållbart i längden att handfärga ett så stort antal sjalar. Arbetet med att övergå till maskinfärgad sjal har pågått hela vintern och både färgnyanser och hur tyget påverkas genom färgningens olika stadier har testats ingående. Det som sker i dag är att tyget, det skrynkliga ofärgade tyget, lämnas till ett företag som färgar det. Det är alltså samma tyg. Färgprocessen påverkar kemiskt tyget. Anne är medveten om att skrynkligheten i tyget är en del av sjalens charm men tyvärr har inte denna skrynklighet gått att bevara när sjalen nu färgas maskinellt. Å andra sidan får sjalen en del andra fördelar vilkan redan beskrivits ovan. Av de kundundersökningar som gjorts i England av den släta gauzen så har de som tidigare haft eller sett den skrynkliga uppgett att de saknar skrynkligheten utseendemässigt men av de som inte tidigare haft kännedom om den skrynkliga så har de inte upplevt någon skillnad i sjalen som bärredskap. Att den upplevs stummare har att göra med att den är slät. Den skrynkliga kan man dra ut men den släta är redan utslätad. Det "giv" som finns kvar är det giv som är i själva tyget.
Eftersom vi är många som förälskat oss i den skrynkliga gauzen så fortsätter vi att erbjuda den naturliga gauzen. Den finns också i choklad ännu så länge. Vi kommer framöver även att kunna erbjuda naturfärger för den som själv önskar färga sin naturliga skrynkliga gauze. Sömmen förblir beige vid färgning. Färgningen gör man enkelt i tvättmaskinen och man får en personlig sjal.
Ang. skrynkligheten så är även den släta aningens skrynklig på ett snyggt sätt så för oss som annars retar oss på skrynkliga sjalar så är även den släta ett bra alternativ.

Det finns ingen oliv skrynklig gauze kvar i lager varken i Sverige eller hos tillverkaren. De färger som finns kvar i ett ytterst litet antal är choklad, lila och körsbär. Möjligtvis även någon aubergine.

Den släta gauzen är en fin och bra sommarsjal som också är lättskött. Handfärgning och skrynkligheten i originalgauzen gör att den sjalen upplevs ännu luftigare men tyget i sig är således detsamma i den skrynkliga och den släta gauzen.
Användarens profilbild
Av Mia
Jag har använt den släta gåsen idag.
Den är jätte mjuk.
Nästan lite tunnare än den skrynkliga, Minst lika skön att bära med!
Och den blir faktiskt också liite skrynklig och behöver inte strykas.
Tycker nästan bättre om den just för att den är mjukare!
Och jag upplevde inte alls att den gled mer... den känns liksom lite flanellmjuk inte silkig.
Funderar på en till... men är inte riktigt kär i ngn färg... :roll:
Användarens profilbild
Av naggie
Jag är helt såld :love: Den är såååå vacker, mycket tunn, mjuk och viktigast av allt, otroligt avlastande för att vara så vansinnigt tunn!
Tusen tack Lottie :urule: Den kommer inte att skickas tillbaka :wink:
Användarens profilbild
Av Scharlott
naggie skrev:Jag är helt såld :love: Den är såååå vacker, mycket tunn, mjuk och viktigast av allt, otroligt avlastande för att vara så vansinnigt tunn!
Det glädjer mig att du är nöjd naggie! Då är jag nöjd :D
Användarens profilbild
Av KATARINA
naggie skrev:Jag är helt såld :love: Den är såååå vacker, mycket tunn, mjuk och viktigast av allt, otroligt avlastande för att vara så vansinnigt tunn!
Du verkar nöjd :D :lol:
Användarens profilbild
Av Blixa
Mia och Naggie, får man fråga vad era barn väger som ni har burit i släta gåsen?
Användarens profilbild
Av Mia
10.5 kg och det var väldigt bekvämt.
Användarens profilbild
Av naggie
Albert väger 8,5 kg. Jag tar med den på fredad så kan du prova att knyta in H och känna efter :D . Den är drömmen!
Användarens profilbild
Av Blixa
naggie skrev:Albert väger 8,5 kg. Jag tar med den på fredad så kan du prova att knyta in H och känna efter :D . Den är drömmen!
Låter jättebra, vad snällt! :urule: OT: Vad galet det kommer att se ut i Tanto med alla sjaltokar som knyter och knyter och knyter, sekt på grönbete :wink:
Användarens profilbild
Av Blixa
Tack Mia, jag gissar att Hektor väger någonstans där så det låter lovande :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Mia skrev:10.5 kg och det var väldigt bekvämt.
Låter bra! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?