Jaha, då får jag erkänna samtidigt-vi har blivit med Patapum också
En rackarns liten smidig sele som är en liten kopia av Ergo verkar det som fast utan huvudstöd och ficka. Jag blev väldigt förvånad men den belastade faktiskt inte axlarna speciellt mycket. Huvudstöd kan man nog sätta fast - göra ett likadant som Sutemin har tror jag kan fungera utmärkt. Jag kan tro att tillbehören till Ergon även passar till Patapumen.
JAG ÄNDRAR MIG EFTER KONTROLL-PATAPUM OCH SUTEMIN HAR I PRINCIP LIKA HÖGA RYGGSTÖD/SITTDELAR!!
Har sedan tidigare en Sutemi som har varit jättebra när vi har burit fram på magen men nu tyckte jag faktiskt att den tryckte lite på brösten när jag bar på ryggen och för tillfället har jag mjölkstockningsfobi...
Fördelen med Patapumen är väl också att det inte är så långa axelremmar som hänger och kommer nära backen när man håller på och sätter på sig den. Jag brukar nämligen bara spänna fast ena axelbandet på Sutemin och sedan sätta i Hanna "som i en Babybjörn" och sist spänna fast axelband nr två och när jag svingar upp Hanna på ryggen så hänger ju Sutemins axelremmar på backen.
För övrigt så älskar min man Sutemin. Han var lite skeptiskt till Patapumens band som håller ihop axelremmarna. Han är ju inte direkt van att knäppa ihop något bakom ryggen i skulderbladshöjd men med lite övning så ska han nog klara det också.
Patpumen är ju en hel del billigare också. Mer pengar över till sjal....
Svammel, svammel...