Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har för mig att easycare ska bli ännu bättre (mjukare?) om man tvättar den. Stämmer det?

Vilken temperatur rekommenderar/använder du?

Hängtorka eller tumla?

Ska man allmänt försöka tvätta den så sällan som möjligt (som vissa vinterkläder) eller blir den bättre och bättre för varje tvätt?

Novisen väntar spänd på sjalelitens råd! :D
Användarens profilbild
Av Anso
60 grader och hängtorka. Ev. stryka eller mangla om man vill. Som alltid så mjuknar den ju när man använder den, nytvättat är ju alltid nytvättat. Men om du inte alls har tvättat den så har du inte upplevt ännu hur mjuk den är, det kan jag lova. Jag har inte tvättat påsen som den kom i och det är STOR skillnad på påsen och sjalen (tvätta och manglad 3-4 gånger och välanvänd).
Av sjaltokan
Jag tvättar bara mina sjalar om de blir smutsiga (kräk/kiss) samt att jag har tvättat dem när de är helt nya, mest för att jag tvättar allt nytt även kläder. Tycker de är ju precis som kläder som bäst när de är ingångna.. :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Tror inte att det sliter så med tvätt på en diagonalvävd sjal. Men det finns ju ingen anledning att tvätta den mer än nödvändigt.
Användarens profilbild
Av naggie
Jag fick min easy förra veckan och tack vare fantastiska tvättråd härifrån är den så underbart mjuk och härlig att bära med.
Jag tvättade i 60 grader, hängtorkade och manglade sen. Hur underbar som helst redan vid första knytning :loving:
Av Vårsol
Tackar för svaren! Har tvättat, tyckte nog jag fick till det lite bättre nu!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?