Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Clarissa
Jag har en moby, en mei tai och en bärpåse. Snart ska jag skaffa mig en vävd sjal med så fort det finns pengar till det. Men undrar varför man ska skaffa en Ergo eller patapum eller sån där ergonomisk sele? Vad är fördelar med dem förutom att du slipper knyta? Vilka nackdelar finns det med de?
Användarens profilbild
Av Helena
Mei tai har inte funnits lika länge att köpa i Sverige som Ergon. Man behöver väl inte båda. Ergon och mei taien är ju lite likvärdiga, bra att ha ifall man tycker det är svårt att knyta med sjal på ryggen.

Vem har sagt att man ska ha båda?? Ofta gillar man ju antingen den ena eller den andra bättre.
Av sjaltokan
Jag tycker fördelen med en ergonomisk sele är att det går fort att komma ur och i, den släpar inte i backen om man står utomhus och ska ha på sig den (speciellt vintertid när det är blött och gegigt) och det blir alltid bra när man bär på ryggen, det krävs ju några knytningar innan man får till sjalen på ryggen. Sen är den ju svalare än sjal på sommaren.

Nackdelen är att den inte avlastar på samma sätt som sjalen, sjalen är bekvämast och mest flexibel. Vissa dagar tycker jag att jag inte får till selen så perfekt som sjalen blir.

Men den är oumbärlig för oss som nästan uteslutande bär när man ska handla eller göra andra snabba ärenden, aldrig ägt någon MT och ringsjalen kommer vi inte överens med, annars kan ju de kanske delvis fylla den funktionen selen fyller.
Användarens profilbild
Av marlene
Fördelen med ERGO är när man har ett lite större barn som vill gå själv går det snabbt upp och snabbt ner. Jag tycker att våran ERGO avlastar jätte bra på ryggen
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har en ergo (började med en patapum) och jag älskar den, det är den jag använder mest, det tar 3 sek att ta på den och kasta upp Linus på ryggen. Förra sommaren hade jag den på magen hela tiden, tycker den är superbekväm! Jag kan inte säga nåt negativt om den :D
Av Aelia
Älskar oxå våran ergo och skulle inte vilja va utan den, vi har en mei tai oxå, men skulle jag behöva välja en, skulle jag välja ergo. Super skönt att bära i, snabbt och bekvämt, och eperfekt på semester och när det är lite varmt*L*
Användarens profilbild
Av KATARINA
En sak som gjorde att jag ofta valde Ergon framför en sjal var att jag tyckte den var lättare att amma i och jag ville kunna amma helt fritt.
Användarens profilbild
Av Mi
Ett flertal i de motsatta könet föredrar en sele av någon märklig anledning.. Själv kom jag aldrig överrens med min Ergo.. :roll: :oops:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har både långsjalar, mei tai och ergo. jag tycker att de kompletterar varann. det bästa med ergon är att den går snabbt att sätta på utan att något släpar i marken och att den är superbra att amma i. men den är ju inte riktigt lika bekväm som en bra knuten långsjal.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag har två ergosar :hide:

Jag tycker den är jättebra till större barn som vill upp och ner mest hela tiden. Man kan ha den på sig utan barn. Jag brukar knäppa höftbandet och låta selet hänga ner över rumpan. Lagom sval på sommaren. Och maken föredrar ergo framför sjal eftersom han inte får till sjalknytning så bra.

Nackdelarna är att den inte avlastar lika bra som sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?