Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jozi
Nu har jag suttit HELA dagen utan att överdriva och läst om olika sjalar, nästan beställt och sedan ångrat mig.

Jag behöver en vävd långsjal till min tjej som är 10 mån och väger 8000 g..
har nu spanat på :

amazonas antiqua, hoppediz och calin bleus gauze och den sistnämnda i linne.

Vad har ni för erfarenheter gällande dessa sjalar? Det lutar iaf mest åt calin bleus linne.. mest för att även den är somrigare samt att man kan ha den året om..
behöver en snarast och vet inte riktigt vad jag ska tänka på.. har nu en moby wrap och den funkar väl ett tag till..

Snälla hjälp mig..
Användarens profilbild
Av Mia
Vill du ha en sjal med Bra bärkomfort rekommenderar jag en stochenwiege (stork) eller Didymos (didy) eller Easycare (easy) eller Bebina! En sjal på 4.2 räcker om man är normalstor!
Vill du ha ngt riktigt svalt också så ta en sele ergo eller papatum eller MeiTai.
Själv kan jag inte leva utan en sjal i den längden och en Ergo!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tycker oxå att du ska satsa på en storchenwiege, easycare eller bebina.
Kolla gärna under säljas så kan du få en bra begagnad sjal till ett hyffsat pris. Å beroende på om du vill ha knuten fram så är väl sjallängd på 4,6m å uppåt att rekomendera. Å nöjer du dig med att ha knuten i ryggen så funkar en sjal som är c:a 4,1m lång bra.
Av Dazzler
Jag har en Gauze (ej linne) Som jag har använt när det var varmt, då jag trodde att sommarn var här men ack så fel jag hade :roll: . Men iaf så var det varmt och den var jätteskön! Jag tycker om den för den är sval, snygg och stadig. Min lille pojk är 1år och 3 månader och väger 10,5 kg. (har även provat bära min snart 4 åring :twisted: tungt men det gick!)

Sen har jag en Ergo ng :loving: Den är betydligt enklare att ta på men jag tycker den är varmare att ha på sig och sonen blir svettig :mitvit:

Hoppas du hittar en fin fin sjal!
Av jozi
tack så mycket för alla tips..

jag fick upp ögonen för storken nu.. hoppas jag hittar en beg...
Användarens profilbild
Av Elina
Jag har linnesjalen och jag är otroligt nöjd! Har inte provat någon av de andra som du nämnde, så jag kan ju inte jämföra.

Men jag har burit både min 2 åring och min 5 åring i den, även om den är avsedd för den än så länge ofödda sommarbäbisen, och det har funkat förvånansvärt bra även med så tunga barn!

Här har du bild på hur den ser ut.

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=
Användarens profilbild
Av Elina
jozi skrev:tack så mycket för alla tips..

Storken är FIN, men otroligt varm!!!
Hade en min första sjalsommar, både jag, bäbisen och maken när han bar höll på att smälta bort...
Av jozi
faasiken vad svårt att välja.. självklart skulle jag vilja ha en sommarsjal också, men har nog inte råd med två just nu..
använder ju vagn också iofs..
Användarens profilbild
Av Elina
Tror nog att det bästa vore att köpa en tunnare sjal nu, sälja den i höst och köpa tex en strork då.

Så skulle i alla fall jag göra.
Av jozi
Elina skrev:
jozi skrev:tack så mycket för alla tips..

Storken är FIN, men otroligt varm!!!
Hade en min första sjalsommar, både jag, bäbisen och maken när han bar höll på att smälta bort...

ja din sjal var ju SNYGG.. vilken färg är den? visst kan man ha den året om? och den är svalare till sommaren?
Av jozi
Elina skrev:Jag har linnesjalen och jag är otroligt nöjd! Har inte provat någon av de andra som du nämnde, så jag kan ju inte jämföra.

Men jag har burit både min 2 åring och min 5 åring i den, även om den är avsedd för den än så länge ofödda sommarbäbisen, och det har funkat förvånansvärt bra även med så tunga barn!

Här har du bild på hur den ser ut.

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=
är det den chokladfärgade du har? inte många färger att välja mellan, men det lutar åt calin bleu linne nu.,. sambon vill det också..
Av jozi
nu har jag beställt en calin bleu linnesjal i chokladbrunt.. väntar med spänning... :)
Av sjaltokan
Hoppas du blir nöjd med nya sjalen.. och som sagt annars får du sälja och köpa något annat.. :wink:
Av jozi
thowida skrev:Hoppas du blir nöjd med nya sjalen.. och som sagt annars får du sälja och köpa något annat.. :wink:
precis.. det är bara att sälja vidare sen :) är ju så ny bland vävda sjalar så vet inte riktigt vad jag har att vänta mig.. :) troligen får jag sjalen nästa vecka..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?