Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annikar
Jag har en vanlig patapum som jag använt jättemycket. Nu är Samuel 80 cm drygt och det känns ganska svajigt när jag bär honom på ryggen, han lutar sig liksom bakåt med överkroppen.
Min fråga är om det är bättre att byta till en toddler då? Jag har testat Kanels toddler en kort stund och den satt bra, men det var för kort tid för att kunna uttala sig om skillnaden i avlastning.

Jag har gamla patapumen utan huvudstöd och det kan jag sakna ibland. Tror att jag kommer att bära honom endel i sommar när vi ska utomlands och ut i skärgården och då kan nog ett huvudstöd vara bra :roll:

Jag blir jätteglad om nån kan svara :D
Användarens profilbild
Av HelenaW
Vi har nyligen bytt från en vanlig till en toddler, och är jättenöjda! Nu är ju min lilla ännu längre så hon sitter jättebra i toddlern. Lite fler remmar att trassla med, men en vanesak och hon sitter som sagt mycket bättre nu. Huvudstödet är också suveränt!
Användarens profilbild
Av Kanel
Jag tycker avlastningen är bättre i förhållande till ergon och den är ju i sin tur likvärdig med den vanliga patapumen som jag förstår det. De där extrabanden gör en del och att ryggstödet är högre gör resten. Ryggstödet gör att inte barnet kan kasta sig bakåt = det blir mindre tungt att "hålla emot".

vi ses förhoppningsvis den 26:e och sitter inte min grabb i selen då får du gärna testa ordentligt! :D
Användarens profilbild
Av Elin G
Knyttet & K skrev:Hur långt ska barnet vara för att man ska kunna ha en Toddler?
Inte långt alls... Jona började bära i en sån när hennes dotter var fyra månader och det gick bra. Men då kunde hon inte se sig så värst omkring, tror jag.
Användarens profilbild
Av annikar
Tack för svaren!

Jag måste nog köpa en toddler. Men jag älskar min patapum så det känns nästan lite sorgligt att den ska få ligga ensam och oanvänd :wink:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
annikar skrev:Tack för svaren!

Jag måste nog köpa en toddler. Men jag älskar min patapum så det känns nästan lite sorgligt att den ska få ligga ensam och oanvänd :wink:
Vad har du för färg? Funderar du på att sälja den? ;-)
Användarens profilbild
Av annikar
Knyttet & K skrev:
annikar skrev:Tack för svaren!

Vad har du för färg? Funderar du på att sälja den? ;-)
Oj, jag har inte hunnit kika in här och se detta. Den är stålblå.
Men jag är inte säker på om jag ska sälja den ändå, min syrra är gravid. :D

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?