Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en Moby Wrap, som jag tycker om men vill ha ett alternativ. Jag letar efter en vavd sjal som ar latt att hantera for en nyborjare, ar stadig men inte for tjock, garna sneda andar. Finns det? EllaRoo verkar bra, men den har fransar och Girasol verkar skon, men den har raka andar. Spelar det kanske inte sa stor roll?

Hoppas ni med mer erfarenhet kan hjalpa...

/Jannika med Felicia, 2,5 manader
Användarens profilbild
Av Anso
Hej !
Hoppediz tycker jag är ett bra val-mycket sjal för hyfsade pengar och tunnare än Storkis och Didy men inte så tunn som Ella Roo. Tydligen ska Bebina också vara av det tunnare slaget men kostar lite mer.

Det riktigt tunna sjalarna som Ella Roo och Antigua är ju vävda på ett annat sätt och blir lite stummare och då lite svårare att få knytningen att avlasta riktigt bra-värt att tänka på om man är ovan att knyta tycker jag.

Mankan ju välja ett göra en knytning som inte är så många lager om nu bebbenhar blivit tillräckligt stadig t.ex xomslut utan att breda ut korset över bebbens rygg och istället bara dra upp det över rumpan (gå in på www.babyboden.nu för att se knytningen, jag tror att Stjärnbarn också visar den)

Kolla om du inte har någon sjalare i din närhet eller kom på sjalträffen den 13/5 så kan du få se lite olika sjalar innan du bestämmer dig.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tycker inte det gär så stor skillnad om ändarna är sneddade eller ej. Det handlar om ungefär 20 cm "extra" kil på var sida. Möjligtvis att sjaländarna får lite snyggare fall? Och om knytningen är på jäsken för liten har man ju några cm extra, fast då kan man inte få med allt tyget i knuten, så det är inte säkert att det sitter jättebra ändå.

Däremot rekommenderar jag en diagonalvävd sjal för nybärjare (typ Girasol, storkis, hoppis osv). Det är lättare att få till det bekvämt än med en tuskaftvävd sjal.

Har du kollat beg-marknaden? finns både här och hos flera återförsäljare, störst på www.sjalar.nu

/Tina
Användarens profilbild
Av jannika
Är alla följande diagonal-vävda: Didymos, storkis, hoppis och Girasol? Vad är då de stora skillnaderna? Är EllaRoo inte töjbar på diagonalen? Tänkte skaffa en av varje, en som är töjbar på diagonalen och en EllaRoo, då jag kan få en ny för ca 500...

Vad tror ni om det?

/Jannika
Användarens profilbild
Av AnKa
Alla de sjalar du räknar upp är diagonalvävda liksom även Easycare, Babylonia och Bebina. Och skillnaden är nog faktiskt en viss kvalitetsskillnad där dyrast sjal har bästa kvaliteten. Men även de billigare sjalarna är bra och håller säkert för en normal familjs alla barn.

EllaRoo, Amazonas Antigua och Amazons Brazil är inte diagonalvävda.

Att köpa två vävda sjalar kan vara en bra ide. Jag har det. En stork som är stadig och bekväm och en Antigua som är svalare till sommaren. En annan tanke är att satsa på EN av de tunnare diagonalvävd sjalarna, Easycare eller Bebina.

Lycka till med sjalinköpet.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?