Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har funderat och funderat på att införskaffa en bärsjal men vart ska man börja?
Jag kan ingenting om bärsjalar. Börjat läsa så smått här på forumet.
Min minsting är nu 10 veckor och vill bli buren dygnet runt, så jag tror att det skulle underlätta med en sjal.
Nu behöver jag hjälp. Vart börjar man?
Skulle vara intressant att höra vad ni har använt som första sjal och om ni varit nöjda osv..
Det här är ju en jättedjungel. :)
Hoppas på att få lära mig massor.

Tack på förhand.
:D
Användarens profilbild
Av April
Tror att det enklaste är att börja med en elastisk sjal (det finns några olika; Hug-A-Bub, Pikku-Ruu, MobyWrap, BabyBundler m.m.)

Nu vet jag inte hur "stor" din kille är... Men de elastiska sjalarna avlastar bra i början och är lite lättare att knyta...
En vävd sjal avlastar bättre och har längre användningstid. En vävd sjal som t.ex. Hoppediz är väldigt mjuk och skön, även till mindre barn.

Det finns massor av olika vävda sjalar (titta in under "olika märken på sjalar").
Hoppas att du får fler svar, från de med erfarenhet, med att bära barn i ditt barns ålder...

Glömde ju... Välkommen hit :-D

Kram
Senast redigerad av April den fre maj 06, 2005 23:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av April
:-D Jag och Lin svarade samtidigt... därav de lika svaren ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av HelenaW
Jag rekommenderar också en elastisk långsjal, själv började jag med en Moby Wrap och jag var totalt nybörjare... numera har jag tre sjalar och en bärsele :D ! Det är helt oslagbart att bära i sjal och en elastisk är mjuk och go att börja med, tyckte jag. Mobyn är dessutom relativt billig, ca 400 kr. Om du nu - mot förmodan :wink: - inte kommer falla för sjalbärandet!
Användarens profilbild
Av Danca
Jeg er enig :D .Jeg startede med en elastisk sjal en Thao Vikle (Danmark) som er den billigste jeg har fundet indtil nu. (www.hekon.dk) jeg gav 350 danske kroner for den.
Jeg startede da min søn var 8 uger og har brugt den hver dag, hele dagen indtil for en uge siden. Min søn er nu 5 måneder og den virker stadigt fint, men støtter ikke så bra mere. :D
Nu bruger jeg en vävd sjal, Ellaroo og en Storch har jeg lige bestilt.

Du vil sikkert blive glad for en elastisk sjal :D , det er jeg sikker på

kris
Användarens profilbild
Av Helen
Vårt barn föddes i mars i fjor och mina första sjalar var en Baby Bundler ( stretch) oc en Amazonas Antigua ( tunn vävd)

Baby Bundlern använde inte jag så mycket eftersom vår dotter redan när jag började med sjal var ca 3,5 månad och på sommaren var den ganska varm
Amazonas Antiguan som är en tunn vävd sjal som är utmärkt på sommaren har jag använt jättemycket. Denhar varit i bruk under hela vintern inomhus också. Helt klart min mest använda sjal totalt sett.

Det finns stretchsjlara tex. Hug -a- Bub som inte har lika mycket tyg. Den är smalare än Babubundlern och har avsmalnade ändar. Den är inte lika varm på sommaren.

Hade jag varit som du så hade jag satsat på en tunn sommar sjal nu typ Amazonas Antiguan eller liknande ( det finns fler) och sedan om du trivs med det köpt en lite tjockare till hösten. tex. Storchenwiege, Hoppediz, Didymos.... det finns många

Lycka till i sjaldjungeln!

/Helen

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?