Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarah
När kan man börja bära bebisen i en mei tai oc hur funkar det på de små?
Hade tänkt köpa en sjal till, till sommaren men är lite rädd att det ska bli varmt. Avlastar de bra?
Användarens profilbild
Av sarah
Såg att det finns massa solika mei tais ( i alla fall tre) vilken ska man ha till en 1,5 månaders bebis?

Avlastar de mkt sämre än en långsjal?
Användarens profilbild
Av diddeldi
det finns en miljard olika mei taier nästan :wink: men det är bara några av dem som säljs i sverige. man kan bära nyfödd i mei tai, jag har inte provat själv men tycker att det verkar mysigast med en som har ganska stor "body" om man vill bära nyfödis.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jo just det, angående avlastningen. de avlastar inte riktigt lika bra som en bra knuten långsjal, men ändå väldigt bra. man kan bära länge utan att få ont.
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
jag har burit min 1.5 månader i en vanlig storlek BabyHawk Mei Tai utan problem, men om man föredrar att ha mer huvud/nackstöd för barn då blir en XT bra. tills daniella var 6.5 kg kunde jag bära henne 5 timmar i sträck utan att at ta ut henne från mei tain.

när det gäller den eviga frågan om mei tai vs.en långsjal, jag tycker att varje sjal har varsin egenskap, fördel och nackdel. och sedan kommer också personlig smak när man väljer vilken typ av sjal man vill ha. :)
Användarens profilbild
Av sarah
Men det måste väl vara svalare med en mei tai än tex en sino eller vävd i sommar värmen eller hur?
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
har bara provat en elastisk sjal förra sommaren men eftersom jag är en sådan person som blir lätt varm och svettas mycket upplevde jag att jag blev mycket varm i mobyn då.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Daniellas mamma skrev: när det gäller den eviga frågan om mei tai vs.en långsjal, jag tycker att varje sjal har varsin egenskap, fördel och nackdel. och sedan kommer också personlig smak när man väljer vilken typ av sjal man vill ha. :)
:iagree:
Användarens profilbild
Av Anso
sarah skrev:Men det måste väl vara svalare med en mei tai än tex en sino eller vävd i sommar värmen eller hur?
Förra sommaren när Hanna var nästan 1 år så valde jag helt klart en Mei Tai eller annan sele framför en vävd sjal. Kan inte tänka mig att en trikåsjal kan vara svalare än en sele/Mei Tai när det är riktigt varm. Avlastningsmässigt så föredrar jag i alla fall en långsjal jämfört med både sele och Mei Tai om jag ska ut och gå länge.
Användarens profilbild
Av sarah
Anso skrev:
sarah skrev:Men det måste väl vara svalare med en mei tai än tex en sino eller vävd i sommar värmen eller hur?
Förra sommaren när Hanna var nästan 1 år så valde jag helt klart en Mei Tai eller annan sele framför en vävd sjal. Kan inte tänka mig att en trikåsjal kan vara svalare än en sele/Mei Tai när det är riktigt varm. .
men hur är den till så små bebisar som min då? Funkar det lika bra som en sjal?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?