Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av eva
Hej
Om man är 175 cm, väger 78 kg och har storlek 42-44, är det då någon mening att köpa en antigua 4 m??? Om jag har förstått rätt så är det långsmala ändar utöver den längden, då kanske man kan få till en o annan knytning ändå? Men så sa nån att den krympte också???
Hm, svårt detta!
Användarens profilbild
Av Tabby
Det beror på vad du vill ha för knytningar. Med 4 m som krymper 10 cm blir det bara 3.9 m (ju längre sjalen är ju mer krymper den procentuellt.En 4,5 krymper te x till ca 4,3 m )
Om du tittar på Stjärnbarn (reklamruta bredvid) eller babyboden.nu så kan du se hur långa sjalar det behövs för olika knytngar.

Vill du göra omluten knytningar med en Antigua så behöver du nog den längsta som är 5,1 m (tror jag). Den krymper ca 3 dm.
Antiguan har inte avsmalnade ändar, utan de är kapade och så har den söta fransar längst ut.
Vill du te x göra höft -X, bas-x eller ryggsäck så funkar 4 m utmärkt.
Användarens profilbild
Av Helen
Det beror på vilka knytningar du vill göra.
Jag hade tagit en 4,5m. Bättre att den är lite för lång än tvärt om.
Antiguan har inte avsmalnande ändar utan fransar.
En 5,2m sjal ska kunna krympa till 4,8m, men det beror nog hur man gör.
Jag tvättade mun, drog den och hängtorkade. Den var 5m + fransar efteråt.

Lycka till
/Helen
Användarens profilbild
Av Tabby
Jag drog inte i min sjal för jag ville ha den kortare :-)
Användarens profilbild
Av mojsan
...hur känner ni, vill ni byta eller har mannen kärat ner sig i 4,5m?
Användarens profilbild
Av Tabby
Mojsan, det är nog jag som kärat ner mig i den. Jag älskar att kunna köra x-omslut knytningar med den.
Så som det känns nu så kommer jag behålla den :roll:
Användarens profilbild
Av mojsan
..attans! Nåväl, jag får helt enkelt se till att använda sjalen MER, så jag vänjer mig vid längden... då kommer den ju kännas lagom, eller hur!!! :wink:

Den är ju så FIIIN.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?