Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, alltså. Jag är lite inne på att sälja min Stork 5,2 meter eftersom jag tycker att den är för lång. Knyter bara på ryggen nu för tiden. Funderar på att köpa en Amazonas från babyboden, det finns en på rea som är 4 meter. Tror ni att det räcker? Jag knyter oftast ryggsäck men i bland (när lillan är på humör) omslutet kryss.(Är 170 cm lång och väger 63 kg).

Men egentligen vad skulle ni göra.....sälja Storken och köpa en Amazonas......eller kapa sjalen jag redan har......priset blir ju detsamma :roll: . Ångest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
Av Kristina
Ryggsäck räcker den nog till, men omslutet tvivlar jag på, jag väger (ogravid) ungefär lika mycket som du fast jag är en dec kortare och det är precis att jag får till xomslut med min anitgua på 4,6 meter.
Användarens profilbild
Av Anna
nej till omslutet räcker den inte, men ryggsäck gott och väl skulle jag tro. Omslutet klarar jag bara precis på håret med min stork som är 4.1m + snedskurna ändar (160 lång och senast jag kunde klara omslutet ca 62kg)
Användarens profilbild
Av Tabby
Jag kan göra omsluten med 4.5 m som krympt till 4.2.
Jag är 1.68 och väger 51 kg. Jag får ca 20 cm över.
Av Karolina
Tack för det snabba hjälpen :D !!!
4 meter är kanske för kort då. När man ska bära längre stunder är det ju ganska bra att kunna knyta Omslutet X tycker jag. Jag får jaga vidare efter en 4.6 sjal :P
Användarens profilbild
Av Tabby
Kanske denna http://www.famna.skorpan.se/Erbjudanden.htm

Glöm nu inte att Antiguan krymper ca 20-25 cm när det är den längden + att den har avkapade ändar (inte sneställda som Storken, vilket gör att den egentligen är längre 5,2 +40 cm)

Men en 4,5 tror jag funkar till dig :-)
Användarens profilbild
Av Anna
Ja det är inte självklart det där med vad det räcket ill och inte. Men vill man kunna knyta omslutet skulle jag nog inte satasa på en 4.0 antigua. De krymper dessutom mer än storkarna, iaf de examplar som jag har.
Användarens profilbild
Av Ester
Fast de där snedskurna ändarna hjälper till mer än man tror när det gäller att knyta. En sjal med raka ändar blir väldigt svår att knyta om man bara har nån decimeter tillgodo.
Användarens profilbild
Av mojsan
..en antigua 4,0 (eg 3,9) och skulle gärna haft en 4,5 istället, räcker ju gott til enkel ryggsäck, men jag skulle vilja kunna korsa rejält, och då blir det knappt. Jag är ju kort, men drar L/XL just nu.
Av Karolina
Tänk vad enkelt det skulle vara om jag hade massor av pengar och helt enkelt kunde köpa en ny Didymos som jag helst av allt vill :oops: .

Det lutar nog åt att jag kapar sjalen jag redan har :cry: . Har ju en Ergo också så jag kan inte direkt hävda att ännu ett sjaköp är livsnödvändigt...
Användarens profilbild
Av Tabby
Tyrasmamma, ja en 4.5 m blir ca 4.3.
Då sjalen är mycket tunnare än de vanliga vävda som har snedskurna ändar så gör det inget att den inte har avsmalnade ändar. Den är lätt att knyta ändå och knuten blir liten.
När tyget är tjockare så tror jag säkert att avsmalnade ändar underlättar.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?