Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ekenstedt
Vi väntar tvillingar i februari och undrar om det går att bära tvillingar i en sjal och vilken i sådana fall och hur man knyter en sådan.
Användarens profilbild
Av Anna
Den blå sjalen är en baby bundler (elastisk långsjal) och den röda är en storchenwiege. Jag skulle rekomendera att man tar till lite extra i långd när man har tänkt bära två barn. En elastisk sjal är alltid mysig till små barn, men användningstiden för tvillingar kanske blir väl kort? Kanske lika bra att satsa på en storchenviege med en gång. x omsluts 2 är nog en ganska bra knytning även till tvillingar, på bilden mer röd sjal tror jag det är dubbel x.
Anledningen att man inte brukar ha två ringsjalar är att det lätt blir lite knöligt med ringarna. Om man tar en bärpåse underst till den ena och så en ringsjal (eller en till bärpåse) över den till andra barnet - på motsatt axel givetvis, så blir det lite smidigare. Kanske ringskal är något bättre då den kan justeras mer. Har inte provat så jag vet ej.
Användarens profilbild
Av tinaw
Härligt - grattis på er! :D

Å andra sidan väger tvillingar ofta inte mer än en stor bebis totalt från början, 4-5 kg sammanlagt. Själv skulle jag tagit en elastisk, just för att de är så pyttiga i början, och det är lätt att ta i och ur den ena utan att störa den andra alltför mycket, eller att ta ur dem och stoppa i dem igen utan att knyta om = poppability, finns det nåt bra svenskt ord för det ni andra? X omslut 2 är en bra knytning för detta, se instruktioner tex på www.sjalar.nu .

Men en lång vävd är ett mer ekonomiskt alternativ, den kan man bära med längre. Två bärpåsar, eller en bärpåse och en ringsjal, har jag också sett. på www.thebabywearer.com finns en artikel om att bära tvillingar tror jag. Och ett gäng tvilling- och trillingföräldrar som sjalar.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har också funderat lite till och tycker nog också att en trikåsjal borde funka fint till tvillíngar med. Måste fråga runnt bland alla tvillingföräldrar i området...
Användarens profilbild
Av tinaw
Man kan nog behöva nån extrasjal också, typ bärpåse eller så. Man kan ju behöva bära varsin tvilling ibland. Sen har jag förstått av tvillingföräldrar att bara att ha en i sjalen gör att man har händerna fria åt den andra.
Användarens profilbild
Av sillen
Har själv tvillingar, men de börjar bli stora nu - fyllde nio för ett par månader sedan. Tvillingar är en vinstlott, men det skadar inte att ha lite hjälpmedel när det blir cirkus ibland!

Hade inte sjal när mina pojkar var små, visste inte ens om alternativet. Hade jag vetat då vad jag vet nu så tror jag ändå att jag satsat på att hitta bästa bärlösningen för att bära ett barn och ha fria händer för det andra.

Att bära två barn skulle (åtminstone för mig) inte varit något vettigt alternativ; kroppen är sliten efter en tvillinggraviditet och även om tvillingar ofta väger mindre när de föds kommer de ofta snabbt upp i en högre viktklass... Dessutom tror jag inte man kan mycket mer än stå och gå (försiktigt, försiktigt) med två pyttisar hängande på sig.

Men med en mysigt trikåsjal kan du ju prova dig fram!

Håller tummarna för dig!
//sillen
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?