Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Min lillkille är snart 4 månader och väger drygt 7,5 kilo. Jag har en bära-barn-sjal som funkar när man ska ner i tvättstugan eller till grannen några minuter bort. Men nu funderar jag på att köpa en längre sjal med fler möjligheter. Ser fram emot lite längre promenader när värmen kommer. Tycker att det blir lite ojämn belastning i bära-barn-sjalen, inget för långa promenader. Eller är det jag som gör fel? Jag tänkte gå "knykurs" i Stockholm i början av juni. Tänkte dock köpa en längre sjal innan dess. Blir snurrig av alla olika sjalar. Vad ska man välja??? Tips och råd?? Är inte så fingerflink och "händig" men jag kan väl lära mig. Är hoppediz 4,6 meter ett bra alternativ?
Användarens profilbild
Av Anso
Hej!
Välkommen i sjalgänget då!
En kort sjal som den du har är ju bra att ha hemma och för kortare förflyttningar utomhus och när barnet blir större och vill upp och ner mycket.

Om du ska gå ut och gå mer än ca 30 min så är det klart mycket bekvämare för dig och ditt barn med en längre sjal.

En Hoppis är ju ett utmärkt val-lätt att knyta,smidig och härliga färger, bra pris ( nu låter jag ju nästan som en försäljare men så är icke fallet - bara sjalfrälst) Har själv haft en Hoppis 4,6 (eller är det 4,7 på dem?) som gott och väl räckte (är 177 cm och 60 kg) - den längden verkar passa det flesta i och med att de snedskurna ändarna gör den ännu längre.
Användarens profilbild
Av sus
Jag föreslår en vävd långsjal, som AnSo säger så räcker 4,6 meter för de flesta. Jag köpte först en 5,2 meter föe jag tänkte att lite extra tyg kan väl inte skada men jag blev aldrig riktigt sams med den, det bara trasslade till sig när jag knöt. Nu har jag bytt till en 4,6 och det funkar mycket bättre. För övrigt tycker jag att du ska köpa en sjal som du tycker är fin, då kommer du använda den mer ;-). Alla jag vet verkar vara nöjda med sina Hoppizar och den är ju prisvärd, annars kan du kanske hitta en begagnad stork eller didy för samma pengar som en ny hoppis.
Användarens profilbild
Av Helen
Hej,
I mina ögon är Hoppe och Storken ganska likvärda sjalar, men Hoppen har fler fördelar. Märket på mitten, olika färger i kanterna + priset förstås som ger mycket sjal för pengarna.
Gå på färgen tycker jag. Då kommer du att trivas med din sjal.

På min sida finns det ett antal färger i 4,6m hemma.
Passar inte någon av dem så kanske någon av de andra Hoppeförsäljarna har färgen du villa ha.

/Helen
Användarens profilbild
Av Ester
Min favvissjal just nu är en stork 4,1.
den går att knyta det mesta med och den är inte så lång att den bara släpar i backen hela tiden när man knyter den ute.
den är nog både favorit när det gäller längd och känsla.
Eftersom den är maskinvävd är den lite tätare än hoppisen så den kanske blir lite varmare till sommaren förståss....

Ja du... Men 4,6 eller 4,1 tycker jag du ska satsa på.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?