Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anna/my
har inte lyckats med ryggknytningar ännu, men...

var på "second hand" och hittade en fjällräven bärsele/stol. med en enkel metllram , bra axelremmar med vaddering och liksom en tygpåse man sätter barnet i, orange. antagligen 70-tal. fin tycker jag

lilltjejen på nu 9 månader supergillade den, men hon är inte så stor så hon sitter lite som hon vill i den vilket gör att vikten kan hamna på ena axeln.

somnar hon under promenaden ser det dock inte så bekvämt ut, då bytte vi till sjal

20 kronor. och det är den ju värd
nån annan som har en sån? åsikter?

anna
Användarens profilbild
Av April
Vad bra med fynd! Så länge du tycker den är bra, så är det ju kanon - 20 kr är ju ingenting för ett bärredskap ;-)

Visst är det häligt att fynda! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tror några bekanta har en sån! :lol: (En ganska liten och kort sak, iaf jämfört med dagens bärstolar?)

Kanske inte det utlimata bärredskapet, men verkar vara helt ok för kortare sträckor - och 20 spänn måste den ju helt klart vara värd!

(tror att den kan vara ett bra alternativ när man ska bära ett barn i blöta och smutsiga galonisar och stövlar och inte vill skita ned sjalen! :wink: )
Användarens profilbild
Av mia75
Min Mamma har något liknande som hon bar mig i när jag var liten. Den är mycket bättre än den från haglöfs som vi köpte för några år sedan. För det mesta använde jag den gamla istället.
Av anna/my
jo den är ganska liten, har även prövat en modern norröna, den kändes ju väldigt stabil och bra att bära, men betydligt mycket större och faktiskt även tyngre i sig själv. (och dyr...)

har inte riktigt tänkt på detdär med "smutstroll" i sjalen än, men snart kan jag tänka mig att det kan vara bra.

anna
Användarens profilbild
Av Anna
Vi har nog en sådan. Köpt 1980 för min första vinter och sedan använd till mina två syskon och två av mina kusiner + lite till Hugo förra vintern. Jag klarar dock inte att bära i den. Tycker det är jättetung att bära bara på axlarna. Men sambon tyckte det var helt ok, fast nu väljer han också Ergo mycket hellre.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?