Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aha
Jag är sugen på en långsjal igen. Hoppes timbuktu låg risigt till där men sen kom ju didy ellips :whut:

Jag använder nu nästan uteslutande Ergo och då mest på ryggen. Bär ibland i bärpåse eller ringsjal.
Sonen är dryga året gammal och väldigt rörlig.
Jag är inte bra på att knyta på ryggen, mest eftersom jag inte kunde använda långsjal till min utbrytarkung när han blev så stor att jag hade velat ha honom på ryggen.

Jag vill kunna knyta omslutet på magen, omslutet på ryggen, men sen vill jag också ha möjlighet till lite enklare knytningar.
Blir en didy storlek 6 alldeles för lång om jag vill göra en ryggsäck t ex?
Finns en möjlighet att sjalen också kommer användas till en liten bäby. Kanske blir nån mer, man vet aldrig...

Hellre för lång än för kort antar jag. Hmmm jag svarade nog mig själv där men vill gärna ha synpunkter och input ändå :wink:
Användarens profilbild
Av annikar
Nu har jag i och för sig inte testat Didy (än, har ju beställt en ellips :D ) men jag som är smal (stl 34) klarar mig med en 4.2 m bebina och kan knyta omslutet. Men då blir det med ändarna.
Så vill du vara på säkra sidan och hellre tar den lite för lång skulle jag satsa på en storlek 6. Det blir kanske lite i längsta laget för ryggsäck, men till omslutet blir det perfekt.
Användarens profilbild
Av Blixa
Jag har två didysjalar i storlek 6. Knyter jag omslutet på ryggen med knuten på magen har jag lite sjal till godo men ingen jättesvans.
Knyter jag omslutet med knuten på magen får jag knyta på yttersta spetsarna men det går bra.
Jag är ca 174 cm lång och drar 36 i de flesta tröjor.

Det kanske finns någon med en didy i storlek 6 som du kan få provknyta. Är du i Stockholm får du gärna prova någon av mina :D
Användarens profilbild
Av Cayenne
Stl 6 tror jag blir bra:-) Jag använder mest min 5;a (Innan Ellipsen kom in i vårt hem, för den är i stl 6). Fast jag är så liten, så det räknas liksom inte. Maken tycker om stl 6.

Det beror ju på hur man är byggd oxå....
Användarens profilbild
Av aha
Jag har provat en didy storlek 5 en gång. Då kunde jag knyta omslutet men då var sonen bara 1 månad och jag knöt i allra yttersta spetsarna. Gällde det en stork kunde jag nog haft en 4,1 men didyn är ju kortare. Det är på centimetrarna liksom.

Mitt norrsken var en 4,7 och då fick jag svans på ryggen, kunde inte få knuten på magen.

Varför kan inte didy mäta som storken :?. Då vore en strl 5 perfekt...
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker att Didy storlek 6 är en bra längd för både x-omslut rygg och mage. Med en Stork 4,6 skulle jag nog få lite långa ändar vid x-omslut rygg. Med Didyn blir det perfekt. Vet inte om jag skulle kunna knyta x-omslut rygg med en Didy storlek 5. Men jag kan knyta x-omslut rygg med en 4,2 Easycare, fast den är ju aningen längre i verkligheten och kanske töjer den sig mer än en Didy.
Användarens profilbild
Av aha
Nu är den beställd. Det blev en storlek 6. Det är ju alltid lättare att korta av än att förlänga om man inte riktigt gillar längden :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?