Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av johanna
Nu! har jag clearat med maken att köpa en bärhjälp till (han tycker redan att jag överdriver :lol: ) så då är ju bara frågan: Vilken?

Vi har en Ellaroo, en hemsydd ringsjal, och en likadeles hemsydd Frankenkozy. Inför vintern känner jag att det vore skönt med en sele, om inte annat för att jag inte får till det med att bära på ryggen i sjalen och Malte börjar bli lite stor att ha i fram, plus att det blir så himla VARMT redan nu under ytterkläderna med sjalen.

Jag lutar åt en Ergo tror jag. Både jag och maken kommer att bära i den, vi är ungefär lika långa men han är bredare över axlarna (och jag på andra ställen :oops:). Skillnaderna är vad jag förstår att Ergon har bättre huvudstöd, Sutemin avlastar bättre, men att de korslagda axelremmarna på Sutemin gör att det ser lite...knepigt ut i fram om man är storbystad & bär på ryggen. Hur storbystad "får" man vara? (Det är då ingen fråga jag nånsin tänkt behöva ställa :lol: ) Och hur "dåligt" är huvudstödet på Sutemin? Hur mycket bättre avlastar den? Jag får ganska lätt ont i axlarna så det är viktigt med avlastning.

Mycket frågor blir det :) tur att ni finns! Tack på förhand! Blir nog beställning så fort jag bestämmer mig...sen väntan vid brevlådan. Spännande!
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har bare en ergo och har provat sutemin kort så jag är ingen sutemiexpert men jag tycker inte man kan vara storbystad alls. Jag har b kupa och det räckte gott för att jag skulle se skojig ut värre!

Jag tycker ergon avlastar jättebra när man får till den riktigt bra, men det krävs nog lite mer utprovande de första användningarna för att få den optimalt. Sutemin tyckte jag var jätte enkel att få riktigt bra med en gång.
Användarens profilbild
Av Helena
johanna skrev: Och hur "dåligt" är huvudstödet på Sutemin? Hur mycket bättre avlastar den? Jag får ganska lätt ont i axlarna så det är viktigt med avlastning.
Hej! Jag har en Sutemi och har endast provat Ergon en kort stund. Ergon kändes jätte bra också, det var lättare att få i barnet i Ergon och det kändes lite som om barnet kom lite närmare kroppen i Ergon, det gick att dra åt axelbanden lite bättre. Men jag vet ju inte hur det känns när man bär en längre stund i Ergon, om då mer av vikten känns i axlarna.
I Sutemin hamnar ingen vikt på axlarna alls tycker jag, åtminstone inte om man bär ett litet barn (min pojke väger 9-10 kilo gissar jag).
Huvudstödet på sutemin är bra om man har någon som kan hjälpa en att ta på det, har man inte det och barnet sitter på ryggen, så kan man glömma det, det är totalt omöjligt att få upp själv.

Det kanske ser lite skojigt ut när brösten sticker ut i sutemin, min syster tog en bild på mig idag, får se hur det ser ut, om jag vågar lägga ut bilden eller om jag inte vill att den visas. Fast ärligt talat får man faktiskt både i sutemin och ergon en liten mage också.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?