- lör okt 16, 2004 18:31
Nu! har jag clearat med maken att köpa en bärhjälp till (han tycker redan att jag överdriver
) så då är ju bara frågan: Vilken?
Vi har en Ellaroo, en hemsydd ringsjal, och en likadeles hemsydd Frankenkozy. Inför vintern känner jag att det vore skönt med en sele, om inte annat för att jag inte får till det med att bära på ryggen i sjalen och Malte börjar bli lite stor att ha i fram, plus att det blir så himla VARMT redan nu under ytterkläderna med sjalen.
Jag lutar åt en Ergo tror jag. Både jag och maken kommer att bära i den, vi är ungefär lika långa men han är bredare över axlarna (och jag på andra ställen
). Skillnaderna är vad jag förstår att Ergon har bättre huvudstöd, Sutemin avlastar bättre, men att de korslagda axelremmarna på Sutemin gör att det ser lite...knepigt ut i fram om man är storbystad & bär på ryggen. Hur storbystad "får" man vara? (Det är då ingen fråga jag nånsin tänkt behöva ställa
) Och hur "dåligt" är huvudstödet på Sutemin? Hur mycket bättre avlastar den? Jag får ganska lätt ont i axlarna så det är viktigt med avlastning.
Mycket frågor blir det
tur att ni finns! Tack på förhand! Blir nog beställning så fort jag bestämmer mig...sen väntan vid brevlådan. Spännande!

Vi har en Ellaroo, en hemsydd ringsjal, och en likadeles hemsydd Frankenkozy. Inför vintern känner jag att det vore skönt med en sele, om inte annat för att jag inte får till det med att bära på ryggen i sjalen och Malte börjar bli lite stor att ha i fram, plus att det blir så himla VARMT redan nu under ytterkläderna med sjalen.
Jag lutar åt en Ergo tror jag. Både jag och maken kommer att bära i den, vi är ungefär lika långa men han är bredare över axlarna (och jag på andra ställen

Mycket frågor blir det