Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Min sambo har tröttnat på Ergon. Han är lång (1.90) och måste ha axelremmarna ute till max. När man har det glider bröstspännet ner när man tar av selen, och när man skall få upp den igen blir det ett himla pillande. Och min sambo har verkligen minimalt med tålamod för pillande... Att fixera bröstremmen på något sätt är inget alternativ, jag använder också selen dagligen och behöver kunna justera selen så att den passar mig.

Han behöver alltså en ny sele (men vad synd vad synd :mrgreen: ).

Vet ni någon sele som passar speciellt bra för långa personer med långa ryggar?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag vet inte riktigt, men min man (1,85) gillar Angelpack. Nu är väl inte han världens petigaste, men i alla fall :wink:
Användarens profilbild
Av telistant
Min man är 203 och han älskar manducan. Funkar bra, men den måste vara i det långa/höga läget på bärdelen, dvs ostängd dragkedja. Han kan bära både med remmarna i kors och som "ryggsäck".
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
telistant skrev:Min man är 203 och han älskar manducan. Funkar bra, men den måste vara i det långa/höga läget på bärdelen, dvs ostängd dragkedja. Han kan bära både med remmarna i kors och som "ryggsäck".
Låter lovande! :tumup:
Jag läste upp ditt svar för min sambo, och han undrar om din man även kan använda bröstspännet på Manducan? För det är det som har varit problemet med Ergon.
Användarens profilbild
Av miom
Min make är 196 cm och har inga problem med Ergon på magen iaf. Det är han favorit. Hans problem är att liten hamnar för långt ner och i fel vinkel om han bär på ryggen :hmm:
Användarens profilbild
Av zink
Maken är 1,93 och Patapumen körde han med hela tiden. Ska kolla med honom ang kommentarer :-)
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
miom skrev:Min make är 196 cm och har inga problem med Ergon på magen iaf. Det är han favorit. Hans problem är att liten hamnar för långt ner och i fel vinkel om han bär på ryggen :hmm:
På magen var det inga problem för min sambo heller. Då gör det inget att bröstspännet kommer högt upp. Bär man på ryggen däremot kan man inte ha bröstspännet för högt upp, då stryps man... och skall det vara i rätt läge för honom kommer det nedanför axelbandens fodring och glider ner när man tar av selen.

cinclus skrev:Maken är 1,93 och Patapumen körde han med hela tiden. Ska kolla med honom ang kommentarer :-)
Toppen, det vore jättesnällt. Fråga framför allt om bröstspännet...
Användarens profilbild
Av miom
Aha då förstår jag :D
Användarens profilbild
Av zink
Humleblomstern skrev:
cinclus skrev:Maken är 1,93 och Patapumen körde han med hela tiden. Ska kolla med honom ang kommentarer :-)
Toppen, det vore jättesnällt. Fråga framför allt om bröstspännet...
Äh :duh: han bär ju inte på ryggen... Tänkte inte på det.

Patapum finns ju i två mopdeller, Baby & Toddler, där den för Toddler ju har längre rygg för barnet - och ett annat remsystem. Som vi för vår del inte alls kommit överens med! (Ang rygglängden för barnet så är de två modellerna exakt samma tvp olika rygglängder för barnet som man får till med Manducans blixtlås-lösning! Smart grej med Manducan alltså.)
Användarens profilbild
Av telistant
Humleblomstern skrev:
telistant skrev:Min man är 203 och han älskar manducan. Funkar bra, men den måste vara i det långa/höga läget på bärdelen, dvs ostängd dragkedja. Han kan bära både med remmarna i kors och som "ryggsäck".
Låter lovande! :tumup:
Jag läste upp ditt svar för min sambo, och han undrar om din man även kan använda bröstspännet på Manducan? För det är det som har varit problemet med Ergon.
Om dragkedjan är öppen så att ryggdelen är lång är det inget problem med bröstremmen, men den (bröstremmen) måste vara på lägsta läget som går. Med vinterkläder på både pappa och son är det på gränsen, men det går om L sitter lite tight, dvs åt-tightade axelremmar, utan tjocka kläder är det inga problem. Jag bör väl nämna att även om maken är lång så är han inte nån grovis. Hoppas det funkar för er :-)

(OT) på dagis säger alla att det ser så bekvämt ut med L i selen :D
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
telistant skrev:
Om dragkedjan är öppen så att ryggdelen är lång är det inget problem med bröstremmen, men den (bröstremmen) måste vara på lägsta läget som går. Med vinterkläder på både pappa och son är det på gränsen, men det går om L sitter lite tight, dvs åt-tightade axelremmar, utan tjocka kläder är det inga problem. Jag bör väl nämna att även om maken är lång så är han inte nån grovis. Hoppas det funkar för er :-)

(OT) på dagis säger alla att det ser så bekvämt ut med L i selen :D
Ok! Det låter som det skulle kunna fungera, även om det kanske är på gränsen. Men din man är ju ganska mycket längre än min som är 1.90, så kanske fungerar det bättre. Det lutar åt att vi köper en, vi får väl skicka tillbaka den om det visar sig att det inte fungerar. Tack för hjälpen! Ja, OT, vi får också höra att det ser så mysigt ut när vi bär O till dagis :-).

cinclus skrev:
Patapum finns ju i två mopdeller, Baby & Toddler, där den för Toddler ju har längre rygg för barnet - och ett annat remsystem. Som vi för vår del inte alls kommit överens med! (Ang rygglängden för barnet så är de två modellerna exakt samma tvp olika rygglängder för barnet som man får till med Manducans blixtlås-lösning! Smart grej med Manducan alltså.)

Undrar om det inte är en toddler som Mimpen (som bor i Luleå) har. Skall höra med henne om vi kan prova den !
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?