Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ia
Frågan är väl egentligen om man kan knyta den på nåt annat sätt än snett över axeln.

Jag har en kompis som fick en sån sjal i julklapp och hon använder den knappt för hon gillar inte riktigt att den sitter över bara ena axeln. Funderar på om jag kan hjälpa henne med nån annan knytning, men jag har ingen aning om hur lång sjalen är. Hon visste inte själv nämligen.

Jag har försökt propagera för en långsjal men hon har inte nappat ännu. Men jag ger mig inte så lätt. :) Snart funkar ju inte hennes BabyBjörnsele längre...
Användarens profilbild
Av Ia
Kom på den smarta idén att kolla på barabarn.se nästan direkt när jag skrivit frågan här. 275 cm stod det där också, så då är sjalen för kort för nåt annat. Jag får väl jobba lite hårdare med min sjalpropaganda istället. :lol:
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Jag kan göra enklaste ryggsäcken med en BäraBarnsjal med knuten direkt under Fannys rumpa där bak.
Användarens profilbild
Av mia75
Jag slänger upp honom på ryggen i sjalen, drar den över båda axlarna och knyter i fram. Det funkar också rätt bra.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
:shock: Oh hur knyter du då Mia kan du fixa bild? Har svårt att föreställa mig hur det ser ut.
Användarens profilbild
Av Ia
Jag gissar att hon nog inte är så pigg på ryggknytning ännu (lillkillen är bara fyra månader och inte så jättestark), men hon har sett mig med Ludvig på ryggen och tyckte det såg mysigt ut.

Jag tror inte riktigt jag är med på hur ni gör ryggknytningarna, Mia och Fiffi. Jag har bara gjort en enda variant med min 4,6 hoppiz, så förklara gärna lite mer. :) Jag kan ju testa med min Luddesudd i så hon får se.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Såhär ungefär
http://www.mamatoto.org/default.aspx?tabid=189

hoppas du kan se om inte så är det bara att göra en användare och logga in.

Fast jag knyter då direkt under rumpan redan första gången. Men som du sa så kanske du får vänta ett tag med den knytningen till lillkillen. Men bebi på knytanvisningen ser ju faktiskt rätt så "ung" ut den med...Bara man drar upp ordentligt med typ upp i nacken så kanske det funkar. Du kan ju testa med en medhjälpare så märker du. OCh ryggknytningar är alltid läskiga i början.

Eller testadenna kanske http://www.mamatoto.org/default.aspx?tabID=99
Korvknytning :shock: :D :D :D

Vet att jag har sett en bild på någon som bar sin bärpåse över båda axlarna och med barnet mage mot mage. Men hittar förstås inte den nu. Vet inte om du förstår hur jag menar. Det borde ju gå att göra liknande med knuten sjal också.

Kan ju försöka testa med Fanny och återkomma nån gång efter helgen om jag kommer igåh förstås. Kalas hela helgen ....

Kram
Användarens profilbild
Av Ia
Du tar sjalen över benen på barnet på samma sätt som jag gör, men knyter sen. Inte så komplicerat ju. :) Upp på ryggen fixar jag bra själv nu efter lite övning, så jag kan ju testa själva knytningen på min egen sjal här hemma. Får se om hon vill ha en visning sen. :)

Den där korvknytningen såg ju hemsk ut...

Är inte hundra på att jag förstår hur man skulle sätta sjalen för att få den mitt fram och över båda axlarna. Låter som om det skulle bli ganska framtungt?

Hoppas ni får en trevlig kalashelg!

Kram
Användarens profilbild
Av Helena
Fiffi75 skrev::shock: Oh hur knyter du då Mia kan du fixa bild? Har svårt att föreställa mig hur det ser ut.
Är det inte så som en del indianer knyter, över båda axlarna och sen så en knut fram eller så håller de bara i sjalen med en hand. Rätt så bekvämt för axlarna faktiskt, men jag får knuten upp i halsen. Man kan hitta bilder på www.rebozoway.org
Användarens profilbild
Av Suskiv
Här är ryggsäcksknytning med bära barn-sjal

Bild

Lite för löst upp till, men det duger.
Användarens profilbild
Av mia75
Ja, precis så här gör jag också:
Bild
Bild
Det går att få knuten längre ner så att den inte kommer på halsen, det gäller bara att dra till på rätt ställen. :D
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Mia!! Ja det var precis så jag menade fast jag hade sett det med barnet fram då.
Användarens profilbild
Av Ia
Jag tog mig friheten att skicka dem vidare till min kompis. :)

Måste ju berätta då att hon kom förbi idag och frågade hur jag gjorde ryggknytningen, för hon tyckte det hade sett så mysigt ut. :D Kanske att jag äntligen har lyckats frälsa henne till att skaffa en långsjal. :lol:

Tack för er hjälp!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?