Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amatea
Hej!
Jag har några frågor om vikt och bärsjalar!

• Jag undrar vilken maxvikt som brukar gälla för en Baby Bundler; har inte lyckats hitta det när jag snabbsurfade runt nyss.

Undrar också vilken sjal som bär mest vikt? är det vävda långsjalar?

Och till sist undrar jag hur gammal man är när man väger 15 kg (på ett ungefär).
Bild
Användarens profilbild
Av Helena
Hej!
Det är nog lite olika hur mycket barn väger, men min stora pojke som är tre och ett halvt väger 16 kilo. Det kanske inte står något om maxvikt för babybundlern, upp till tre-års-åldern har jag läst att man kan bära barnen i den. Fast då räknar de väl med att man bär dem på ryggen när de blivit större, jag provade att sätta min son i babybundlern när han var två och ett halvt, det var ju gräsligt, fast det var ju på magen.
Användarens profilbild
Av Anna
babybundlern har maxvikr 20kg och en långskal typ storchenviege klarar mer än man orkar bära. kan säkert tryggt användas som hängmatta för en normal vuxen. 15 kg vet jag inte men det är vääldigt olika. Någon gång mellen 2 och 5 år skulle jag tro.
Användarens profilbild
Av Anna
jag tror faktiskt att tillverkarens råd är 20 kg eller ca 2 år när det gäller baby bundlern.
Av Alexandra
Amatea skrev:Och till sist undrar jag hur gammal man är när man väger 15 kg (på ett ungefär)]
Min snart 4-åring väger 15, 5 kg.
Användarens profilbild
Av Tiz
Och till sist undrar jag hur gammal man är när man väger 15 kg (på ett ungefär).
Min 2,5 åriga tjej väger 17 kg. Så det är nog väldigt olika, men mellan 2-5 år kanske...
Användarens profilbild
Av Amatea
Då kanske jag kan ha min Felicia i sjal tills hon blir 7-8 år då ;-) Hon är en liten spädis och väger 6,5 kg och är 9 månader... 8)
Av Alexandra
Amatea skrev:Då kanske jag kan ha min Felicia i sjal tills hon blir 7-8 år då ;-) Hon är en liten spädis och väger 6,5 kg och är 9 månader... 8)
Det skulle vara en syn! :lol:

Men skämt åsido, jag tror att storleken snarare än vikten, avgör när man inte orkar bära mer. Min fyraåring som väger 15,5 kan jag inte ha på ryggen i Ergon. Fötter, långa ben och armar är liksom i vägen. :lol: Och ett stort barn är ju i vägen oxå på magen.
Användarens profilbild
Av Helena
Fast har ni märkt att på den finska sidan där man kan kolla på alla sjalar, så bärs ibland jätte barn i sjalarna på ryggen, fast det kanske är mest på skoj som de sätts upp.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?