Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har en hoppis 4,6 som jag kan knyta på magen när jag knyter x-omslut, men då får jag knyta i yttersta ändarna.

Alltså kommer jag ju inte kunna knyta på magen om jag köper en bebina 4,6 inser jag. Däremot funderar jag på om jag klarar mig med en 4,2 bebina, när jag ändå måste knyta på ryggen. Jag provade en 4,2 på en sjalträff, men jag minns inte om jag behövde knyta med ändarna då eller om jag hade tillräckligt mycket sjal över för att knyta med hela bredden....

Vad tror ni, som har erfarenhet av både hoppis och bebina (stjärntecken)?
Användarens profilbild
Av marlene
bebina mäts inklusive en ände och jag har för mig att dom är ganska precisa i längd, till skillnad från hoppis som är ganska långa.
Men du kan ju köpa en bebina 5,1, det har jag gjort den ligger på posten och väntar på mig :lol:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
marlene skrev:bebina mäts inklusive en ände och jag har för mig att dom är ganska precisa i längd, till skillnad från hoppis som är ganska långa.
Men du kan ju köpa en bebina 5,1, det har jag gjort den ligger på posten och väntar på mig :lol:
Fast jag har vant mig vid att knyta på ryggen när jag använder rebozon, så det är inget problem.. snarare är det snålvargen som egentligen vill få höra att jag nog klarar mig med 4,2... :oops:

Säljer förresten Stellaris 5,1 också? Det hittar jag inte på deras hemsida.
Senast redigerad av Kaffemoster den tor mar 16, 2006 15:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Frida med Mea skrev:Om hon inte har overall på sig och jag får till en hög och bra knytning så klan jag knyta med yttersta spetsarna på bebinan annars får jag knyta på ryggen. Jag är 174cm lång med ort rygg och väger cirkus 65kilo. Om du vill så kan jag knyta upp henne så där lagom och mäta hur mycket jag får kvar på ryggen
Hur lång sjal har du då, 4,6m? Jag väger nästan tio kilo mer än du, men är en decimeter kortare och har också kort rygg.
Av Aelia
Det var ju min bebina du provade och vad jag kommer ihåg hade du inga problem med att knyta den på ryggen. Jag knyter på ryggen utan problem när Benjamin har massor med uterkläder på sig.
Av ansve9
Men det där måste ju bero på hur ens kilon och centimeterar fördelar sig. Typ lång överkropp eller stor byst eler så.

Min bebina 4.6 är ganska precis så lång som den ska vara
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Aelia skrev:Det var ju min bebina du provade och vad jag kommer ihåg hade du inga problem med att knyta den på ryggen. Jag knyter på ryggen utan problem när Benjamin har massor med uterkläder på sig.
Ah, så det var din. Jag kom ju inte ihåg vems det var men hoppades att ägaren hade bättre koll =). Nej, jag minns det inte heller som att jag hade problem, men jag ville inte att snåljåpen skulle påverka mitt minne så att jag trodde att jag hade mer över än hur det var i verkligheten. Men då tror jag banne mig att jag slår till.. blir den för kort får jag väl skicka tillbaka och byta helt enkelt.
Användarens profilbild
Av marlene
Kaffemoster skrev: Säljer förresten Stellaris 5,1 också? Det hittar jag inte på deras hemsida.
japp, om man mailar dom. Dom har dom inte på lager utan antingen får man vänta tills dom lägger en beställning eller betala 100kr för extra frakt
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
marlene skrev:
Kaffemoster skrev: Säljer förresten Stellaris 5,1 också? Det hittar jag inte på deras hemsida.
japp, om man mailar dom. Dom har dom inte på lager utan antingen får man vänta tills dom lägger en beställning eller betala 100kr för extra frakt
Fast just nu har de tydligen 5,1 i lager, såg jag när jag surfade dit. Men som sagt, knut på ryggen gör mig inget så nu har jag beställt en 4,2! Synd bara att man måste VÄNTA på den.... =)

Jag kom på (ytterligare) en bra ursäkt att köpa den. Jag valde Karins stjärntecken, så det blir ju en ypperlig 1-årspresent till henne. För det är ju hon som känner ett behov av en ny sjal, eller hur....? ;-)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kaffemoster skrev:Jag kom på (ytterligare) en bra ursäkt att köpa den. Jag valde Karins stjärntecken, så det blir ju en ypperlig 1-årspresent till henne. För det är ju hon som känner ett behov av en ny sjal, eller hur....? ;-)
Absolut!!! :mrgreen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?