Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SummerMoon
Jag förstår ju att det är lite olika beroende på tycke och smak såklart, men jag skulle vilja ha lite tips från er vana sjalbärare. :wink: Jag har ju upptäckt detta med sjal nu, och jag har inga problem alls att förstå att man lätt kan bli beroende av sjalar. :mrgreen: Jag har en dock bara en sjal. En Moby Wrap (mossgrön). Nu funderar jag lite på att kanske införskaffa en till elastisk, för att ha och byta med. Man behöver ju slänga den i tvätten ibland. :oops: Och jag kommer nog fortsätta bara 1-2 gånger/dag (perfekt när man man ska lämna & hämta den stora pojken på dagis). Men vad ska man välja då? Jag har tittat lite på Tricot-slen, mest pga deras underbara färger! :heart: Är det en bra sjal? Är den ungefär som en Moby? (Och hur länge kan man egentligen bära i en elastisk sjal?)

Vävd sjal? Jag är lite inne på att kanske prova en vävd sjal sen, när min lillkille är lite större (han är 6 veckor nu). Typ framåt sommaren, eller nåt. Vad finns det för bra?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Tricotslen är något tunnare än Mobyn. Koka på sjalrecensioner här på SB :wink: En trikåsjal som är något stadigare är tex Bali baby stretch, finns fler lite stadigare också. Fördelen med lite stadigare trikå är ju att man kan ha den lite längre än en vanlig.
Alternativiet är förståss att du köper en vävd som komplement redan nu, då kan det räcka med en tunn vävd som tex en calin bleu gauze, eller så väljer du en lite tjockare, som kan vara skönt i vinter. Om du väljer en vävd som komplement till bebisen så rekomenderar jag en begagnad, så att den har fått mjuka till sig lite :D
Användarens profilbild
Av hcvc
SummerMoon skrev:Vävd sjal? Jag är lite inne på att kanske prova en vävd sjal sen, när min lillkille är lite större (han är 6 veckor nu). Typ framåt sommaren, eller nåt. Vad finns det för bra?
Tycker det låter som länge (=tungt!) att bära i trikå ända till sommaren?
Användarens profilbild
Av amöba
Personligen tyckte jag att Mobyn jag hade till låns var obekväm jämfört med min Kari-me. Tricotslen har jag inte provat, men den känns som att den skulle kunna vara bekväm.

Men om du är van att knyta trikåsjal så fixar du snart att bära även liten bebis i stadigare sjal, som mari_tres skriver. Tror att även Baby bali breeze kan vara ett alternativ om du vill ha en tunn vävd sjal. Eller en tunn Hoppediz. Vävda avlastar så mycket bättre och du kan även knyta upp barnet på ryggen i dem längre fram.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?