Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Många här på forumet verkar ha Storchenwiege, har någon Girasol?
Girasolen är ju lika billig och är väl också vävd i tuskaft. Själv kan jag inte riktigt hitta någon färg som jag gillar bland girasolsjalarna och så är det inte så mycket bilder på folk som bär i sjalarna på hemsidan, så man kan inte riktigt bilda sig en uppfattning om de är snygga eller inte.
Av Alexandra
Min syster har en girasol. Hon har en lila-blå, den är jättefin.
Nackdelen med den är att den har en rät och en avigsida, vilket inte blir så snyggt vid vissa knytningar. Min syster upplever också att den blir väldigt svettig, det tycker jag inte min stork blir. Tyget är också lite mjukare än storchenweige, lite som flanell, svårt att förklara :?
Användarens profilbild
Av Helena
Alexandra skrev:Nackdelen med den är att den har en rät och en avigsida, vilket inte blir så snyggt vid vissa knytningar. Min syster upplever också att den blir väldigt svettig, det tycker jag inte min stork blir. Tyget är också lite mjukare än storchenweige, lite som flanell, svårt att förklara :?
Hej! Jaså har den en avigsida, har alla handvävda sjalar det (jag kan inget om vävning)? Jag funderade lite i början på om min Ella Roo hade en rät och en avigsida, men jag tyckte inte riktigt att jag såg någon skillnad.
Har du kännt på en Didymos, jag tycker att Didymosen är lite strävare än Storchenwiege. Jag tyckte att Storchenwiegen var väldigt mjuk när jag provade den.
Av Alexandra
Storken är jättemjuk, men girasol är änny mjukare :)
Jag gissar att storken oxå har en "avigsida" men på den syns det knappt, eftersom båda sidorna ser likadana ut. Fållen är sydd åt det hållet, annars är sidorna identiska. Tror det är likadant på didymos. Håller med om att den känns strävare än storken (jag hade en för ett par år sedan, men blev inte riktigt kompis med den då, sålde den rätt snabbt)
På Girasolen syns avigsidan, i och med att färgerna är annorlunda, på samma sätt som avigsidan på ett vanligt klädesplagg. Det kan se lite fult ut när man viker tyget vid vissa knytningar.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har en Girasol, den är mjukare än alla Storkisar jag känt på, men jag tror att det beror på att den har några år på nacken. Inte ett dugg urtvättad i färgerna eller så, bara jättemjuk och skön. Jag är jättenöjd med den, tycker avigsidan är snygg och det händer att jag använder den "ut-och-in". Jag tycker nog att de storkisar jag provat är varmare, så min gissning är återigen att det handlar om ålder på sjalen.

Girasolen vävs i Guatemala med vanlig kypert. Storkisen är vävd i korskypert, som blir lite annorlunda yta på. Inte lika mjuk att ta på, men jämnare stretchighet, liksom. Tror den vävs i Tyskland, faktiskt. Alla sorters kypert ger bra giv i diagonalledden, och mycket mer än tuskaft, som är den vävteknik som används i vanliga lakan tex. Vissa långsjalar vävs i tuskaft, men är då glesare vävda för att få giv. Tyget blir tunnare både av vävmetoden och för att man väver glest, ex Amazonas, EllaRoo (?). Någon sjal är vävd i panama, som är som tuskaft men två trådar löper hela tiden tillsammans.

Jag tror att inte så många har Girasol i Sverige, så den är inte lika känd som Storkisen. Därför pratas det inte heller så mycket om den.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?