Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken?

babyhawk
Inga röster
0%
beco butterfly
1
33%
angelpack
Inga röster
0%
eden baby
2
67%
ball baby
Inga röster
0%
Av Zsarah
Svårt att välja vilken..
Vill bära på både rygg och mage, mera rygg då dottern börjar bli så stor. 9 månader 11 kilo. Jag är kort och ganska liten men sambon är lång och har ganska brett axelparti ;) Den måste vara lätt för en man att använda.. (han använder inte långsjalen)

Är en kvadratisk sjal bättre än en sele?
De jag har funderat på är
Vilken skulle ni välja?

Babyhawk
Beco butterfly
angelpack
eden baby
ball baby
Användarens profilbild
Av mari_tres
Om man väljer en MT eller en sele är nog bara en smaksak. Jag föredrar sele framför MT men det finns nog de som gör tvärt om. Ball baby har jag aldrig hört talas om, så den vet jag ingenting om (än :wink: ska googla lite) men i princip så brukar det rekomenderas att välja den man tycker är snygg. Sedan så är det lite olika mått på selarna så att de passar olika beroende på hur stor/lång man är. Ska finnas en tabell någonstans om det, på edenbaby kanske?

Edit: Japp, det var på edenbaby =) http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php
Av Zsarah
Okej vilken bra sida, tack..
Men hur är t.ex. butterflyn, passar det en lång och normal/stor byggd man samt en kort normal byggd kvinna? har inte råd att köpa två stycken för tillfället. Har heller ingen möjlighet att prova innan vi köper:S
Av eamane
Min sambo är ganska stor över axlar och resten med och han gillar butterfly. Hur det är när man är lite mindre kan jag inte svara på, dels för att jag är inte så liten själv och dels för att jag inte gillar selar :? Jag skulle nog föredra en MT men långsjal är ju bäst enligt men, dock var ju det inget alternativ för er...
Av Ponyo
Vi har lite allt möjligt hemma. Bland annat en butterfly, som är förvånansvärt bra att bära i. Både jag och maken är lite över 170 långa. Jag väger 65, och han ca 70. Båda tycker att den sitter som en smäck.

Maken tycker att Meitaier är för krångliga att knyta på sig, och vill ha något enkelt som inte kan bli fel.
Av anpa
Jag har inte provat de du har att välja mellan, men jag tycker MT är bäst att bära länge i för de kan man knyta åt ordentligt så att de sitter perfekt. Sele är ju bekvämare att ta på och av och min man vill bara bära i sele. Lycka till!
Användarens profilbild
Av MilanE
Jag är jätteförtjust i vår Butterfly men MT är också bra, fast då måste man ju knyta lite ändå. För magbärande tycker dock JAG att en MT nog är bättre än Butterflyn som jag däremot tycker är helt underbar för ryggbärande!

Jag bär sjal på magen, sele på ryggen just nu!
Av Zsarah
Hej, det blev en butterfly i färgen carnival.. tänkte att sambon måste få nått han lätt kan använda.. själv så får jag välja mellan långsjalen och becon:)
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Har inte provat de du har med i omröstningen men jag tänker så här. MT är klart mest bekvämt att bära i samt att jag kan få skav av framförallt spännen på selen (sutemi) om de ligger an mot kroppen, där har knutar en stor fördel. Men sele är lättare att amma i. Jag brukar bara hasa ned, amma på språng och sen spänna åt igen. Det är krångligare med MT men det går.
Av Zsarah
oj glömde tacka för era åsikter:)
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Vad blev det då? ;)
Av Zsarah
Det blev en beco butterfly II som jag väntar hem:)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?