Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jo, att en trikåsjal är smidigare, tunnare, svalare, lättare att knyta - och tja helt enkelt mysigare än en vävd sjal det har jag förstått, men visst borde väl även en vävd sjal funka redan från första dan, även om den är lite meckigare att knyta? (om babybjörn selen kan användas från första veckan så borde ju även vävd sjal funka...)

Då K var en liten nätt bäbis som startade på 55cm och drygt 4,6kg och vid tre månader redan passerat 7kg´s strecket så är det ju rätt troligt att även nästa bäbis följer samma mått ungefär om allt går som det ska - och då är jag inte riktigt säker på att en trikåsjal är sjalen för oss... (inte särkilt länge iaf! :wink: )
Användarens profilbild
Av diddeldi
javisst går det :D

fast själv skulle jag välja trikåsjal ändå förstås :wink:
Av Aelia
Jag hade vävd från början till Ben, men när han var 4 månader köpte jag en sino, och använder fortfarand den, skönare, men visst funkar vävd annars.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag skulle nog säga att är man en van sjalare sen innan så kan man absolut gå på vävd genast, men skall man knyta sin första långsjal med sin första lilla bebis så är trikån överlägsen. Nog använde vi trikåsjalarna till L och gör det lite ännu, men storken fick allt komma fram redan under första levnadsveckan.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jag köpte min stork som första sjal och det fungerade utmärkt åt en bebis... Fast min var ju oxå en rejäl bit... 4780g och 56 lång...
Fast jag kan ju inte svara ang trikåsjalar för det har jag aldrig provat och kommer nog inte att göra det heller... :roll:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tack för svaren!
Tja vi får väl se vad det blir när det väl är dags... snavar jag över en beg. trikåsjal till vettigt pris kan det nog bli en sån, annars blir det nog en ordentligt uppgosad vävdsjal... :wink: (om vi inte mot förmodan har en massa pengar över och kan köpa en sino... :roll: )
Användarens profilbild
Av Veronica
Isak vägde 4300g när han föddes så jag köpte en stork direkt, den fick vi när han var 4 veckor (och redan vägde över 5 kg!) och det gick alldeles utmärkt.

Både jag och min man är överens om att det var bästa baby-köpet! :D
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag hade vävd med en gång till Axel o det kändes skönt med ordentligt stöd då jag var aktiv men samtidigt så var man "inte helt ihop satt " :P

Axel var ju en stadig bebbe så jag trivdes i vävd då behövde han inte så mycket kläder under .... jag har senare kompleterat med en tunn Amazona Antigua ...det var klart skönare inne o i sommarvärmen :lol:
Användarens profilbild
Av karinmaria
Jag började med en trikåsjal, men övergick till vävd efter bara 2-3 veckor. Med facit i hand hade vi kunnat skippa trikåsjalen. Fast den är mysig i början.
Användarens profilbild
Av jag71
CrazyMagpie skrev: Då K var en liten nätt bäbis som startade på 55cm och drygt 4,6kg och vid tre månader redan passerat 7kg´s strecket så är det ju rätt troligt att även nästa bäbis följer samma mått ungefär om allt går som det ska - och då är jag inte riktigt säker på att en trikåsjal är sjalen för oss... (inte särkilt länge iaf! :wink: )
Tösen vägde 3805 gram och skrutt vägde 2270 gram så... jag var också säker på att jag skulle få en minst lika stor bebis som tösen men så blev det ju inte!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag bar Tova uteslutande i stork och har gjort det från att hon var nyfödd. Hon var då ändå en ganska liten bebis på 3170 g och 50 cm.

Till Torkel köpte jag hug-a-bub och lånade babu men föredrog att bära med storken. Varvade stork med trikå i början och gick snabbt över helt på stork.

Jag tyckter trikån är mysig hemma, men när jag ska ut så föredrar jag den mer stadiga vävda sjalen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?