Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
Undrar om man kan tumla tunna Hoppen? Den ligger just nu i tvättmaskinen, annars kunde jag ju kollat tvättlappen. Jag har just färgat den och jag är så ivrig att se det torra resultatet att jag inte vill vänta medans den hängtorkar...

Någon som brukar tumla sin tunna Hoppe? Rekommenderar ni att göra det eller är det bättre av någon anledning att hängtorka?
Användarens profilbild
Av millla
Ingen som vet??? Tvättmaskinen är snart klar nu...
Av FiaLisa
Jag vet inte. Jag tumlar inte min för jag vill inte riskera att den krymper en enda cm i onödan.
Användarens profilbild
Av MilanE
Tror inte man ska tumla sjalar alls (har jag läst nånstans??) utan hängtorka o stryka :hmm:
Användarens profilbild
Av Elin G
Det är väl klart du kan tumla den. Enda risken är väl att den krymper lite, men spelar det ingen roll, så tumla du.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Det går bra att tumla supertunna Hoppediz. Dock är det en smakfråga om man gillar dem tumlade eller ej :wink:

Stämmer att bärsjalarna kan krympa vid torktumling. Dessutom "fluffas" tyget upp (jfr torktumlad och icke torktumlad frotté) och det är väl där man tycker lite olika - en del gillar torktumlade bärsjalar en del inte. Skulle man tycka det blir för "fluffigt" efter torktumlingen kan man alltid ställa sig och stryka och fortsättningsvis hängtorka. Som sagt det är en smakfråga :D
Användarens profilbild
Av millla
Tack för svaren!
Jag har inget emot att sjalen krymper lite, den är ändå för lång. Just den här gången vågade jag inte tumla utan hängtorkade, ska däremot prova efter nästa tvätt att tumla för att se om jag kanske är en sån som gillar "fluffiga" sjalar... :D
Användarens profilbild
Av MilanE
Scharlott skrev:Det går bra att tumla supertunna Hoppediz. Dock är det en smakfråga om man gillar dem tumlade eller ej :wink:

Stämmer att bärsjalarna kan krympa vid torktumling. Dessutom "fluffas" tyget upp (jfr torktumlad och icke torktumlad frotté) och det är väl där man tycker lite olika - en del gillar torktumlade bärsjalar en del inte. Skulle man tycka det blir för "fluffigt" efter torktumlingen kan man alltid ställa sig och stryka och fortsättningsvis hängtorka. Som sagt det är en smakfråga :D
Ok :) Jag har också tumlat nån sjal tidigare o det borde ju bara vara krympningsrisken då...det var nog härifrån jag fått "inte-tumla-sjal-teorin"
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... p?t=100708
Användarens profilbild
Av mammahappy
Nu borde den väl vara torr snart så man kan få se resultatet av färgningen?!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?