Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ville med Olle
Hej, en nybörjarundran... :rodna:

Bär än så länge i en ekominimundus och tycker det är mysigt men lite "trångt" emellanåt, beroende på hur bra jag lyckas. För mig med lite tung andning och eventuellt för babyn även om han aldrig klagar utan verkar ha det bra. Såg lite knytfilm på youtube och det slog mig att en del trikåsjalar ser mycket stretchigare ut än mm:n och liksom lättare att dra i och sprida tyget. Tänker att det skulle bli mindre "trångt" då.

Tankar, någon?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag hade en Moby Wrap då dottern var liten, och föredrog den framför minimundusesn som jag köpte senare. Har kännt på nån till trikåsjal och det är olika känsla i den, helt klart. Frågan är om man måste prova lika många trikåsjalar som jag har provat vävda, innan man hittar dem ultimata :lol:
Användarens profilbild
Av Mia
prova att knyta lite losare?
Jag tror inte en annan trikasjal gor revolutionerande skillnad nar det galler det. Snarare ar det sa att det kan kannas tyngre snabbare i de allra stretchigaste trikasjalarna... tycker jag.
Du ska ha pannan i pusshojd, alltsa precis under dina nyckelben. Rumpan ska vara ungefar i navelhojd.
Du kan prova att knyta ett omslutet x istallet for da ar det lattare att kanna hur hart man ska knyta for att det ska kannas bra. http://www.edenbaby.se/pages/omslutetkryss.php
Huvudet maste ju inte vara instoppat utan kan stodjas genom att man drar upp ordentligt med tyg i nacken istallet.
Det borde ga ratt latt att sprida ut tyget... se till att det inte ar snurrat eller sa.
Hoppas det blir bra!
Användarens profilbild
Av Myrten
Jag använde vävd sjal i någon vecka och återgick sedan till trikån, då satt allt helt plötsligt på plats. Det går nu jättebra att knyta trikån, med de vävda sjalarna är det fortfarande si och så.
Användarens profilbild
Av Myrten
Ville med Olle skrev:Bär än så länge i en ekominimundus och tycker det är mysigt men lite "trångt" emellanåt, beroende på hur bra jag lyckas. För mig med lite tung andning och eventuellt för babyn även om han aldrig klagar utan verkar ha det bra.
Idag när jag hämtade Elsa på dagis blev knytningen med Lova något för trång och det blev tungt att andas för mig som du beskriver det. Jag löste det genom att knyta upp knuten och dra lite tyg till korset så att Lova hasade ner aldrig så lite och det brev genast en bra knytning. Jag knöt alltså inte om sjalen utan lättade bara på knytningen lite, lite. Kan det vara något?
Användarens profilbild
Av Ville med Olle
Hej och tack för svar, alla hjälper!

Här knyts till och löses upp och höjs och sänks och det blir bättre hela tiden. Har haft O i sjalen i snart tre timmar, lagat och ätit middag, surfat, torkat disk och bäddat utan att bli trött så nog fungerar det alltid. Och för att upprepa en självklarhet, vilken fantastisk grej det här med sjalen är och vilket gott forum jag har hamnat i :heart:!
Användarens profilbild
Av Mia
Harligt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?